OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
PostNord arbetar aktivt för att ha friska och engagerade medarbetare. Genom Personalstiftelsen PostNord Plus verksamhet ökar PostNord sin attraktivitet som arbetsgivare. Aktiviteterna bidrar till hälsa, ökad trivsel och gemenskap bland PostNords anställda. På postnordplus.com har Personalstiftelsen PostNord Plus skapat en plattform för aktiviteter, erbjudanden och gemenskap för de anställda. Personalstiftelsen PostNord Plus äger och driver semesteranläggningarna STF Fjällhornet Resort i Ljungdalen och Sälenhornet Resort i Stöten i Sälenfjällen.
Klicka här för att se deras portal och hur de kommunicerar ut sina aktiviteter och erbjudanden till PostNords medarbetare.
Om tjänsten
Som ekonomi - och bokningsansvarig kommer du få möjlighet att jobba i en mycket bred roll med stor variation och med övergripande ansvar för Personalstiftelsens ekonomi, bokning samt administration. I rollen jobbar du både operativt och strategiskt och bidrar till utveckling av processer och rutiner. Du kommer arbeta i ett härligt, engagerat team med mycket glädje och högt i tak. Rapportering sker till VD, som du har ett nära samarbete med.
Arbetsuppgifter som ingår:
Säkerställa Personalstiftelsens ekonomi och redovisning
Avstämningar, bokslut, årsredovisning
Löner; arbetsgivaravgifter, pensioner
Rapportering av skatt och moms, deklarationer
Styrelsesamordning
Ansvarig för bokningssystemen /tillgänglighet/prissättning, beläggningsprognos/nyckeltal, och administration av Stiftelsens semesteranläggningar
Bistå VD med det administrativa arbetet för verksamhetsområdet semester och rekreation såsom kampanjer, innehåll, tävlingar och erbjudanden på postnordplus.com
Bistå VD med utredningsunderlag för beslutsärenden samt projektadministration
Ansvarig för Personalstiftelsens kontor, telefon, mail och bokning
I tjänsten ingår inget personalansvar, men innefattar många kundkontakter och deltagande på event runtom i Sverige.
Placeringen är på PostNords ABs huvudkontor Arken i Solna.
Vem är du?
För att lyckas i denna roll ser vi gärna att du har en relevant ekonomisk utbildning med goda kunskaper i redovisning. Din analytiska förmåga kommer väl tillhands och tillsammans med ett gott affärssinne blir detta ett vinnande koncept. Du motiveras av att arbeta i en entreprenörsmiljö och förstår vikten av att leverera med hög kvalité. Då du kommer att bli en nyckelperson är det viktigt att vara självgående och trivas med många kontaktytor. Positiv utstrålning och flexibilitet uppskattas. Du är trygg i din kunskap, har god kommunikativ förmåga och känner stort ansvar för ditt arbete.
Övrigt behövs god systemvana, kunskaper i Excel, Office programmen samt Hogia. Meriterande är erfarenhet från rese/turism/hotellbranschen eller producerande företag.
Du uttrycker dig obehindrat på svenska i både tal och skrift.
Har vi väckt ditt intresse?
I den här rekryteringen samarbetar Personalstiftelsen PostNord Plus med EQonomy/Wise Professionals. Du söker enkelt med ditt CV eller din LinkedIn-profil på eqonomy.se och du får då svara på några korta frågor. Vi värnar om din integritet och behandlar allas personuppgifter enligt GDPR förordningen (läs mer här) därför kan vi inte ta emot din ansökan via mail hur gärna vi än vill.
Om du går vidare i processen kommer du inom några dagar att få genomföra två arbetspsykologiska tester. Vi vill tidigt i processen samla in så mycket fakta som möjligt för att vi ska kunna göra den bästa matchningen. Som kandidat får du göra testerna tidigt i processen eftersom vi vill säkerställa ett objektivt, fördomsfritt och rättvist urvalsarbete. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Christina Norin christina.norin@eqonomy.se eller Malin Lindeen malin.lindeen@eqonomy.se