Ekonomi- och förvaltningsadministratör

Arbetsbeskrivning

Polismyndigheten i Örebro län söker en
* EKONOMI- OCH FÖRVALTNINGSADMINISTRATÖR till myndighetsavdelningen
Diarienummer: AA 713-8111/07

Polismyndigheten i Örebro är en myndighet med cirka 650 anställda varav cirka 500 poliser. Polismyndigheten är indelad i tre avdelningar: myndighetsavdelningen, länskriminal-avdelningen och polisavdelningen. Myndighetsavdelningens ansvarsområden är bland andra ekonomi, lön, personal, juridik, tillstånd, service samt arkiv/diarium.

Arbetsuppgifter:
Du kommer att arbeta med inventarieredovisning, telefoniadministration, samt övrigt förekommande arbetsuppgifter inom ekonomi och IT-området.

Kvalifikationer:
Du har minst treårig gymnasieutbildning med ekonomisk inriktning. Du har god social kompetens och kan arbeta både självständigt och i team. Erfarenhet från arbete inom statlig och offentlig verksamhet är meriterande, samt erfarenhet av Agresso och Office-paketet. Du är också flexibel, kan hantera stress och har god samarbetsförmåga samt erfarenhet av att arbeta i projekt. Då arbetsuppgifterna fullgörs inom hela länet är innehav av körkort ett krav. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.

Anställningsform
Anställningen är en överenskommen visstidsanställning under sex månader, med möjlighet till förlängning alternativt tillsvidare anställning.

Säkerhetsprövning enligt säkerhetsskyddslagen genomförs före anställning.

Inom myndigheten strävar vi efter mångfald bland personalen avseende ålder, kön och etnisk bakgrund.

Sammanfattning

Besöksadress

Järnvägsgatan 1 C
None

Postadress

Box 1804
ÖREBRO, 70118

Liknande jobb


20 augusti 2010

Säkerhetsarkitekt

21 augusti 2010

Specialist Applikationssäkerhet

21 augusti 2010

23 augusti 2010