Ekonomi- och HR administratör

Arbetsbeskrivning

Ekonomi- och HR administratör
Vi lägger stor vikt att du som person passar in i vår organisation. Du trivs att jobba självständigt men passar också in i en grupp. Som person är du driven, analytisk och social eftersom du kommer att ha en hel del kundkontakt.

Det här är en ny roll där vi samlar arbetsuppgifter som tidigare varit fördelade på olika personer inom Kundservice. Syftet med den nya tjänsten är att få en tydlig administrativ roll med kompetens inom löneadministration.

Uppdragsgivare: Länstrafiken i Västerbotten

Ort: Umeå

Omfattning: Heltid

Arbetsbeskrivning
Arbetsuppgifterna kan delas in i följande delar:

• Skolkortshandläggning som är den mer omfattande arbetsuppgiften och kräver löpande kontakt med handläggare inom skolor och kommuner. Det kan vara en hel del frågor kring detta så vana av kundservice är meriterande. Du kommer att vara ansvarig för fakturering och tillverkning av kort.
• Administration av busskort för färdtjänstberättigade utgör en mindre del av arbetsuppgifterna och inte lika mycket telefonkontakt eftersom beställningarna i huvudsak kommer in i blankettform. Även här sker tillverkning av korten.
• Administration kring Tappa bort-garanti för busskorten.
• Löneadministration: Omfattning ca 2-3 dagar per månad.
• Övrig administration: skriva protokoll, personallistor, redigera och uppdatera intranätet samt ansvarig för medarbetarguiden.
Kvalifikationer

Du har godkänt examen på lägst gymnasienivå och har arbetat några med administration och/eller kundservice. Det är meriterande om du också har erfarenhet av lönehantering. Eftersom det är en ny roll kommen ur behovet att säkerställa kvalitet och kontinuitet är det viktigt att man trivs med att jobba självständigt.

Om Länstrafiken
Länstrafiken har sitt huvudkontor i Lycksele, med ett antal medarbetare stationerade i Umeå och Skellefteå. Vår kundtjänst finns i Skellefteå, Lycksele och Umeå (på tre platser – Umeå busstation, Vasaplan och Norrlands Universitetssjukhus).Vi är cirka 30 anställda. Vi har idag en bra blandning av män och kvinnor och även olika åldrar. Tjänsten vi vill tillsätta ingår i avdelningen för kundservice som leds av vår kundservicechef. I avdelningen ingår också en informatör, en teamledare, 5 enhetsansvariga trafikinformatörer och 7 trafikinformatörer. Våra värdeord är öppna, modiga och personliga – vilket vi löpande försöker arbeta in i vårt beteende, både mot våra resenärer och mot varandra.

Sista ansökningsdag: 5 mars 2017. Urval och intervjuer kommer att ske löpande. Tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag, ansök därför så snart som möjligt.

Du är välkommen med din ansökan på www.randstad.se [ http://www.randstad.se/ ]

För information: I den här rekryteringen samarbetar vi med Randstad Rekrytering och Niclas Ericsson, 0733-434 113.

Kontaktpersoner på detta företaget

Tobias Jägerskog
+46 72 9889038
Marielle Österholm
072 988 90 32
Anna Nyholm
086939466
Anna Nyholm
+46 72 988 90 05
Carin Wall
072 988 90 07
Tobias Jägerskog
072 988 90 38
Martin Edin
+46 729889825
Maria Öhlander
+46 72-988 9604
Maria Frisk
+46 72-988 9607
Sofie Wallström

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Randstad AB Stockholm
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast lön
  • Heltid Tillsvidare
  • Publicerat: 15 februari 2017

Besöksadress

Kalendegatan 26
None

Postadress

Box 17193
Stockholm, 10462

Liknande jobb


9 januari 2025

Lönespecialist till L&T

9 januari 2025

Löneadministratör till löneenheten

8 januari 2025