OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Arbetsbeskrivning
Vi söker dig som vill ha en viktig roll i ett litet familjärt företag där utveckling, tillväxt och resultat står i fokus! Letar du efter ett ansvarsfullt och utmanande arbete där du kan göra skillnad? Värdesätter du dessutom att leva och verka i en personlig och unik miljö som erbjuder många upplevelser, då har vi en tjänst för dig! I rollen så kommer du ha det huvudsakliga ansvaret för bolagets ekonomi och HR funktion.
Vi söker dig som vill leda, driva och utveckla ekonomiarbetet i bolaget. I rollen som ekonomi- och HR-ansvarig rapporterar du till VD och ingår även i företagsledningen.
Ansvarsområden
Som ekonomiansvarig leder, fördelar samt utför du arbetet inom ekonomiavdelningen som också innefattar en ekonomiadministratör.
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter är:
Ansvar för kund- och leverantörsreskontra
Löpande bokföring
Skatter och momsdeklarationer
Arbetsgivardeklarationer
Lönehantering
Projektredovisning
Avstämningar, analyser och rapportering
Utveckling av processer och rutiner såsom ekonomistyrning, budget m.m.
Bokslut och årsredovisning
Ansvar för företagets HR frågor
Kvalifikationer
Du har någon eftergymnasial utbildning inom ekonomi och har några års erfarenhet av en liknande roll, där du självständigt har ansvarat för och organiserat arbetet på en mindre ekonomiavdelning med både ekonomi och HR frågor. Då vi är ett mindre bolag så kommer du även i din roll att få ansvara för och stötta i HR frågor som kan uppkomma. Har du kunskap sedan tidigare inom skog eller jordbruk ser vi det som meriterande. Vi arbetar i Visma både ekonomi och lön och har du tidigare erfarenhet från det ser vi det som positivt. Du kommunicerar obehindrat på svenska och engelska i både tal och skrift.
För den här rollen söker vi en självständig, prestigelös och positiv person som trivs i en roll med stort ansvar. Som person är du noggrann, strukturerad och ansvarsfull. Du är proaktiv, innovativ och metodisk i ditt arbete samt att du gillar att bygga upp strukturer, hitta förbättringar och lösningar inom ditt ansvarsområde. Din sociala och kommunikativa framtoning kommer väl till pass då du i denna roll kommer att ha många kontaktytor.
För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och vi eftersträvar mångfald. Bor du i någon annan del av landet men är intresserad av tjänsten och är öppen för att flytta hit kan vi erbjuda bostad i naturnära och trevlig miljö.
Ansökan
I den här rekryteringen samarbetar Koberg Förvaltning AB med Randstad Finance. Urval och intervjuer kommer att ske löpande. Tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag, ansök därför så snart som möjligt.
För information: Liza Dahlin, rekryteringskonsult e-mail: liza.dahlin@randstad.se
Om företaget
Koberg och Gåsevadholm är två enskilda egendomar i Västergötland och Halland som samförvaltas av Koberg Förvaltning AB. Företaget verkar inom Fastighetsförvaltning, Jakt, Skogsbruk, Grus-/bergtäkter, Jordbruk och Förnybar energi. Fastighetsförvaltningen omfattar förutom 2 slott cirka 135
bostadshus och 230 ekonomibyggnader såsom ladugårdar, maskinhallar och garage. Inom förnyelsebar energi finns bland annat en vindkraftspark och en solcellspark.
Kontaktpersoner på detta företaget
Daniella Petersen
Cecilia Mannheimer
Emelie Özgun
Pontus Adolfsson
Konsultchef Katja Löfström
Maria Johansson
Maria Öhlander
072-9889604
Jonna Blom
Emelie Özgun
0729889603
Konsultchef Camilo Garcia Sanchez
0729889044