Ekonomi- och HR chef till Åkessons Bil i Götene

Ekonomi- och HR chef till Åkessons Bil i Götene

Arbetsbeskrivning

Företagsinformation
Åkessons Bil i Götene AB startade 1997 och omsätter idag 272 Mkr med drygt 30 anställda. Företaget är återförsäljare av Honda, Mazda och Dodge. I verksamheten ingår, förutom bilförsäljning, verkstad, rekond, däckhotell och reservdelslager. Verksamheten bedrivs i moderna lokaler i utkanten av Götene samhälle. Åkessons bil är ett genuint familjeföretag som ständigt letar efter nya mål och utmaningar.

Tjänstebeskrivning
Känner du att det är dags för en ny utmaning? Vill du bli en viktig kugge i vår verksamhet? Vi söker nu en skicklig och driven Ekonomi- och HR chef som vill vara med och utveckla Åkessons Bil!

Du har ett övergripande ansvar för företagets ekonomi och HR-funktion. Du ansvarar för långsiktig ekonomiplanering, analyser, prognosarbete och rapporterar direkt till ägarna. Du kommer att vara företagets kontakt mot externa parter som revisorer och myndigheter mm. Utöver detta vill vi att du har ett stort engagemang i utvecklingen och effektiviseringen av ekonomifunktionen. Du kommer att ha personalansvar för en ekonomiassistent.

Ansvarsområden och arbetsuppgifter är bl. a:
• Ekonomiska rapporter
• Skatter, deklarationer, årsbokslut och årsredovisningar
• Budget- och prognosarbete
• Analys och uppföljning
• Löpande redovisning, kund och leverantörsreskontra och lönebearbetning
• Utvecklingsarbete
• Personalrekrytering och anställningsavtal
• Informera personal om arbetsrättsliga frågor
• Stötta chefer kring arbetsmiljö, arbetsrätt, rehabilitering och lönebildning
• Stöd till ledningen avseende organisationsfrågor mm.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har en högskoleexamen inom ekonomi eller motsvarande, gärna med inriktning på redovisning. Du har minst fem års erfarenhet av kvalificerat ekonomiarbete och har mycket goda kunskaper inom redovisning. Vi ser det som mycket meriterande om du har tidigare erfarenhet av personalansvar och personalrelaterade frågor.

För att passa in hos oss är du noggrann, prestigelös och besitter en mycket god analytisk förmåga. Du är självgående och driven och är van att ta eget ansvar. Eftersom rollen kommer att innebära både interna och externa kontakter, är det viktigt att du har mycket god kommunikativ och social förmåga. Du har även mycket goda kunskaper inom Office-paketet, främst Excel, och har kompetens kring hur affärssystem är uppbyggda.

Vad erbjuder vi dig?
Du erbjuds ett omväxlande och stimulerande arbete i ett expansivt företag med korta beslutsvägar. Vår kultur präglas av en prestigelös atmosfär, med god stämning och ett trevligt arbetsklimat!

Låter det intressant?
Vår samarbetspartner i den här rekryteringen är rekryteringsföretaget Premier. Har du frågor, så tveka inte att ringa rekryteringskonsult Sara Stenlund tel 072-700 78 38. Din ansökan skickar du in via Premiers hemsida, www.premier.se snarast, dock senast 23 februari. I den här rekryteringen kommer vi arbeta med löpande urval, så skicka gärna din ansökan idag.

Med anledning av nya dataskyddsförordningen GDPR, ber vi dig att utesluta de sista fyra siffrorna i ditt personnummer samt eventuella referenskontakter i din ansökan/CV.
Välkommen med din ansökan!

Om Premier
Premier är ett auktoriserat rekryterings- och bemanningsföretag som har varit verksamt sedan 1993. Vi har verksamhet på 6 orter och är idag ca 500 anställda. Vi är en helhetsleverantör vad gäller personal inom försäljning/marknad, ekonomi, industri, lager/logistik, teknik, HR, inköp och administration. Vår målsättning är att alltid försöka överträffa våra kunders och medarbetares förväntningar och att erbjuda både våra kunder och sökande bästa möjliga bemötande. Premier ska lämna kvar en känsla av en overkligt bra upplevelse. Helt enkelt.

Kontaktpersoner på detta företaget

Fredrik Moberg
033-136806
Magnus Fagerberg
0707-85 86 37
Anders Kristiansen

Pernilla Björn
0707858638
Malin Andersson
0707-858648
Marcus Andersson
0725-133900
Anders Kristiansen
0707858647
Lisa Hed
0722-534492
Magnus Fagerberg

Magnus Lindberg
0707858642

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Premier Service Sverige AB
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 10 februari 2020
  • Ansök senast: 23 februari 2020

Besöksadress

Torggatan 5, Trollhättan
None

Postadress

Torggatan 5
Trollhättan, 46134

Liknande jobb


Är du Hald & Teschs nya Ekonomichef?

Är du Hald & Teschs nya Ekonomichef?

12 november 2024

Ekonomichef

Ekonomichef

12 november 2024