Ekonomi och HR-generalist till Bromma Air Maintenance

Ekonomi och HR-generalist till Bromma Air Maintenance

Arbetsbeskrivning

Till Bromma Air Maintenance söker vi en noggrann och ansvarsfull ekonomi och HR-generalist som kan hantera företagets alla HR- och personalfrågor såväl som diverse administrativa och ekonomiska frågor.

Bromma Air Maintenance AB (BAM) är ett svenskt företag vars huvudverksamhet är service och underhåll av flygplan och helikoptrar. Under åren har verksamheten utökats med flygplansförsäljning, reservdelsförsäljning, avionic shop, plåtslageri och tekniskt resurscenter. Bromma Air Maintenance är en del i en koncern med flera mindre bolag. Koncernen har idag cirka 80 medarbetare och huvudkontor och hangar ligger på Bromma flygplats.

Arbetsuppgifter

Rollen är bred och varierad och vi söker en HR generalist med gedigen kompetens inom personalfrågor, bokföring och bokslut. Du kommer att arbeta med allt ifrån rekrytering, arbetsrätt, fackliga förhandlingar och lön till avstämningar, bokslut och rapportering. I rollen ingår även diverse administrativa uppgifter inom HR och ekonomi.

Bromma Air Maintenance arbetar i Jeeves och Hogia Plus Lön. Du rapporterar till företagets CFO och arbetar nära en ekonomiassistent. I rollen stöttar du koncernens alla företag.

Kvalifikationer

Ett krav för att axla rollen som ekonomi och HR-generalist på Bromma Air Maintenance är att du har minst 5 års erfarenhet av ovan arbetsuppgifter och självständigt kan bokföring och lön. Det är meriterande om du arbetat i Jeeves och Hogia Plus Lön.

I din tjänst är svenskt medborgarskap ett krav. Säkerhetsprövning och registerkontroll kommer att genomföras.

- Goda kunskaper i Office-paketet är ett krav
- Mycket goda kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift är ett krav


Personliga egenskaper

Vi söker efter en trygg och pålitlig person som är noggrann och analytisk. Du är prestigelös och hjälpsam. Du har vidare god samarbetsförmåga samtidigt som du arbetar bra självständigt. För att trivas med arbetsuppgifterna och på kontoret är det viktigt att vara serviceinriktad och ha god social kompetens. Du har förmåga att strukturera och organisera ditt eget arbetssätt. Sist men inte minst så brinner du för siffror och uppföljning.

Mer om tjänsten

- Tillsättning: efter sommaren enligt överenskommelse
- Omfattning: heltid
- Placering: Bomma Flygplats
- Uppdraget är ett ”hyrköpsuppdrag” och du kommer att bli anställd hos oss på Andara de första 6 månaderna och därefter övergår anställningen till Bromma Air Maintenance om båda parters så önskar.


Andara ansvarar för hela rekryteringsprocessen. Vid frågor, kontakta vår rekryteringsansvariga Linda Gadd på linda.gadd@andaragroup.se. Bifoga ditt CV och personligt brev så hör vi av oss så fort vi kan. Urval kommer att ske löpande.

Mer om Andara Economy

Våra kunder brukar beskriva Andara Economy som ett lite mindre, lite erfarnare bemanningsföretag. Vi har lärt oss att en enkel rekryteringsprocess är den mest effektiva. Som de flesta andra bemanningsföretag har vi specialiserat oss. Vår nisch är potential. Vårt uppdrag är att föra samman kunden med individer med olika talanger med störst chans att lyckas. Målsättningen är att både kunden och kandidaten ska utvecklas under tiden tillsammans. Det kallar vi att uppenbara potentialen.



Andara Economy arbetar både med bemanning och rekrytering. Alltid på både kandidatens och kundens villkor. Andara Economy är ett lite mindre, lite erfarnare bemanningsföretag med stor förmåga. Personliga, snabba och flexibla.



Andara Economy är ett konsult- och rekryteringsföretag med uppdraget att föra samman individer med olika talanger, kunskaper och erfarenheter och erbjuda dem ett gemensamt mål att sikta in sig på och en plattform att ta sats utifrån.



Varmt välkommen med din ansökan!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Andara Economy
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 30 maj 2022
  • Ansök senast: 30 juni 2022

Liknande jobb


21 november 2024