OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
För att möta den ökade efterfrågan rekryteras nu en ekonomi- och inköpsmedarbetare till huvudkontoret i Gävle. Aerowash består idag av ett tiotal anställda med verksamhet i Sverige, Finland och USA. Din roll blir bred och innehåller allt från kund- och leverantörsreskontra till inköpsprocesser.
Bland arbetsuppgifterna:
· Ansvar för kund- och leverantörsreskontra
· Betalningar
· Kontorsadministration
· Bistå vid kvartalsrapportering
· Ansvar för transporter och leveranser
· Inköpshantering och uppföljning av leverantörer
Rollen kan även utökas till:
· Hantering av kassaflöden med valutaväxlingar
· Bokföring och löneadministration (externt idag)
· Ta fram budget- och kassaflödesanalyser
· Ansvar för vissa myndighetskontakter
· Bistå utländska dotterbolag
· Inköpsförhandlingar
· Bistå i säljprocesser och marknadsaktiviteter
Din bakgrund
Du har relevant utbildning och minst två års erfarenhet av ekonomi- och inköpsarbete från mindre företag. Du är van och gillar att arbeta i digitala miljöer. Erfarenhet av program som Fortnox och Monitor är meriterande. Vi fäster annars stor vikt vid dina personliga egenskaper. Du är bland annat noggrann, strukturerad och tycker om att lära dig nya saker. Du kommer arbeta i en miljö med lågt i tak där också stresstålighet är viktigt.