EKONOMI- OCH KONTORSANSVARIG

Arbetsbeskrivning

Ström2 är ett IT konsult företag med ca 30 anställda. Våra kunder finns inom bank/finans, Försvarsmakten, FMV och försvarsrelaterad industri och verksamhet. Gemensamt för våra kunder är högt ställda krav på Säkerhet, Tillgänglighet och Kapacitet. Vi erbjuder bland annat tjänster inom: IT drift, förvaltning, utveckling, projektledning, handlarrumssupport, servicedesk/helpdesk mm. Förutom rena tekniska kompetenser erbjuder vi även utbildning i service, något alla våra medarbetare går igenom. Detta för att kunna leverera en ännu bättre tjänst mot kund. Vi jobbar även en hel del med processer och rutinbeskrivningar, både i relation till kunduppdrag för att dokumentera återkommande rutiner med mera men även internt. Vi har bland annat lagt ner mycket energi på att dokumentera rutiner kring ekonomi och redovisning. Detta för att få en ännu bättre och säkrare leverans både till kund, internt och till leverantör. Något vi vill fortsätta med. EKONOMI- OCH KONTORSANSVARIG Vi söker nu en person som skall ansvara för vår ekonomi och vårt kontor. Arbetsuppgifterna innefattar: Du får ansvaret för hela vår ekonomi, vilket innebär att löpande ansvara för koncernens bokföring, fakturering, kund- och leverantörsreskontra, in/utbetalningar, likviditetsprognoser, resultatprognoser inkl uppföljning, vid begäran ta fram rapporter för ledningsgruppen, årsbokslut, årsredovisning samt kommunikation med revisorn, ansvara för koncernens löneadministration, månadsbokslut inkl periodiseringar med rapportering av balans- och resultaträkning, koncernredovisning, projektredovisning. Ansvara för kontoret och kontorsadministration, vilket innebär att hjälpa våra konsulter med administration, beställning av rikskuponger mm, ta emot besökare, ansvara för ordning och uppsnyggning i konferensrum och kontoret, bokning av konferensrum, projektor och annan gemensam utrustning, ansvara för utskick av seminarieinbjudningar, konferenser etc, Beställa telefoner/abonnemang, presentation och introduktion till Ström2's interna rutiner avseende tidsredovisning mm för nyanställda, svara på inkommande telefonsamtal, hämta posten, sortera inkommande post och fördela i resp anställds fack, lämna post, ansvara för att det alltid finns tillgång till frimärken och kuvert, hämta postpaket, beställa kontorsmaterial, brevpapper, kopieringspapper, kuvert, visitkort, kaffe och andra förbrukningsartiklar på kontoret, administrera företagets tjänstebilar, förmåner osv, ansvara för koncernens försäkringar (företagsförsäkring, pensioner osv). Vi söker dig som har mycket god data vana (Excel, Visma/SPCS, Windows, Office, Outlook, mail/Internet) och är glad och positiv. Du ska vara serviceinriktad, mycket stresstålig och välorganiserad. Vi vill också att Du har förmågan att arbeta självständigt samt ta egna initiativ. Du har minst 5 års erfarenhet, har arbetat med liknande uppgifter tidigare och har mycket goda referenser. Övriga krav Svensk medborgare B-körkort

Kontaktpersoner på detta företaget

Ida Hyppel
0706104671
Ida Hyppel
0706104671
Personal Ida Hyppel
0706104671
Ida Hyppel

Ida Hyppel
08-50006610

Sammanfattning

Besöksadress

Tegeluddsvägen 92
STOCKHOLM

Postadress

Tegeluddsvägen 92
STOCKHOLM, 11528

Liknande jobb


Är du Hald & Teschs nya Ekonomichef?

Är du Hald & Teschs nya Ekonomichef?

12 november 2024

Ekonomichef

Ekonomichef

12 november 2024