OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Arbetsbeskrivning
Vill du arbeta på ett spännande värdepappersbolag centralt i Stockholm med stora kunder, en uttalad tillväxtstrategi i Europa och där varje individ är viktig?
Du kommer att arbeta på MFEX Finance som idag består av 8 personer. Vi vill nu förstärka teamet med en junior profil som ska stötta övriga gruppen med enklare ekonomiuppgifter samt kontorsadministration.
Hantering av inkommande fondprovisioner
Rapportering av fondprovisioner till kund
Utredningar och analyser
Lättare bokföring i Navision
Beställning av kontorsmaterial samt andra mindre inköp
Kontakt med budfirma, posten och leverantör av kontorsmaterial
Vara behjälplig på ekonomiavdelningen i övrigt
Vara med och utveckla rutiner och ta tag i det som behöver göras
Arbetets omfattning: heltid, tillsvidareanställning med sexmånaders provanställning.
Kundföretaget
MFEX är ett svenskbaserat företag som är oberoende experter på global automatiserad fonddistribution. Vi erbjuder en komplett lösning för fondhandel, volymprovisioner och fondinformation. Banker och andra distributörer av fonder använder MFEX för att enkelt och kostnadseffektivt handla fonder globalt. Via MFEX får man tillgång till världens största fondutbud med handel och fondinformation från de 700+ fondbolag och 50 000 fonder från 40 länder som MFEX sammarbetar med. KBC Bank, Société Générale, Keytrade Bank, Handelsbanken, Nordea, Carnegie, Pictet, Danske Bank, Citibank, Groupe Edmond de Rothschild och Bank of Singapore är några av MFEX kunder. MFEX har sitt huvudkontor i Stockholm samt kontor i Paris, Umeå och Singapore.
Din profil
Gymnasieekonom eller motsvarande
Grundläggande kunskap samt erfarenhet inom bokföring
Goda kunskaper i Excel
Svenska och engelska flytande i tal och skrift
Kunskap i Navision och erfarenhet från fond branschen är meriterande
Personliga egenskaper:
För att bli framgångsrik i denna tjänst tror vi att du är positiv, effektiv, välstrukturerad och har en stor social men också självständig förmåga. Arbetet kommer också kräva att du är, noggrann, strukturerad och prestigelöshet i ditt sätt att vara.
Vi kommer att lägga stor vikt vid din personliga lämplighet och vi ser gärna kandidater som befinner sig i början av karriären. På företaget råder en prestigelös och samarbetsvänlig kultur där alla hjälps åt både högt och lågt.
Intresserad? Skicka in din ansökan snarast då urval sker löpande. Vid eventuella frågor om tjänsten hänvisar vi till Jessica Tollstoy på tel. 08-501 685 01 alternativt jessica.tollstoy@magna.se Vi hanterar inga ansökningar på mail.
Vårt företag
Vi är en samarbetspartner som hjälper företag att utveckla, utmana och förbättra organisationer inom bemanningslösningar och rekryteringsuppdrag. Vi hjälper våra kunder med allt ifrån juniora tjänster till chefs- och specialistroller. Våra kompetensområden är HR & Lön, Ekonomi & Finans, Kundtjänst & Administration, Marknad & Försäljning, It & Teknik, Handel & Logistik, Industri.
Vi önskar en blandad arbetsstyrka och välkomnar mångfald och sökande oberoende av t ex funktionshinder, kön, etnicitet, ålder och sexuell läggning.
Vi är ett auktoriserat bemanningsföretag med kollektivavtal, försäkringar och tjänstepension.
Varje människa har en fantastisk potential. Det är viktigt att ta till vara på alla människors kompetens och erbjuda dem möjligheten att uppnå sina drömmar. Genom omsorgsfullhet, väl fungerande rekryteringsprocesser och hög kompetens hjälper vi människor och företag att mötas och lyckas tillsammans. En bättre värld helt enkelt!
Kontaktpersoner på detta företaget
Emma Henriksen
Louisa Björklund
Frida Bergman
Marcus Nilsson
Marcus Nilsson
076-6778778
Christian Vikander
070 512 49 15
Christian Vikander
08 - 121 502 04
Jessica Tollstoy
Johanna Lindholm
Ann-Sofie Widlund Stendalen
08-501 685 11