Ekonomi- och kontorsassistent till Faber Flags

Arbetsbeskrivning

Placera Personal AB är ett rekryterings- och bemanningsföretag som hjälper företag med att förenkla och effektivisera sin personalförsörjning. Vi rekryterar och hyr ut kompetens inom kontor, ekonomi, lön, bank/finans, HR, inköp, sälj/marknad och teknik/IT. Varje år tillsätter vi hundratals tjänster hos våra kunder i många olika branscher. Vi har funnits sedan 1988 och är idag ca 120 medarbetare. Vi är auktoriserade och medlemmar i Bemanningsföretagen.

Vi söker en social och driven medarbetare inom ekonomi och kontor till Faber Flags - ett spännande företag och en omtyckt arbetsgivare!

Faber Flags AB är ett globalt familjeföretag med ett skandinaviskt huvudkontor i Stockholm med ca åtta anställda. Faber Flags AB utvecklar och marknadsför produkter för exponering av budskap och varumärken, inomhus som utomhus. Våra kunder är eventbyråer, butikskedjor, kommersiella företag och offentliga myndigheter, stat och landsting inom hela Skandinavien. Faber Flags AB är dotterbolag till Faber Group som grundades 1933 i Holland. Gruppen finns idag representerad i Holland, Belgien, England, Tyskland, Frankrike, Polen, Thailand, Mexiko och Chile.

Tjänsten
Tjänsten är på heltid och du kommer att vara en del av operations, en avdelning som ser till att det administrativa arbetet flyter på. Du har kontinuerlig kontakt och rapporterar till operations manager som leder arbetet. Då det är ett mindre team krävs det att du är flexibel och hjälper till där det behövs. Arbetet består både av ekonomi- och kontorsrelaterade uppgifter. Initialt arbetar du som konsult via Placera Personal under ca sex månader, intentionen är att därefter gå över som direktanställd.

Arbetsuppgifter
I rollen som Ekonomi- och kontorsassistent har du bland annat följande arbetsuppgifter:

• Attestera leverantörsfakturor
• Betala leverantörsfakturor
• Övervaka leveranser
• Fakturera kund och skicka betalningspåminnelser
• Boka inbetalningar
• Uppdatering av kunduppgifter i Visma
• Lagerhantering
• Kvittoredovisning
• Ansvar för info-mailen
• Post och växelhantering samt mottagande av gäster 
• Bokning av bud/frakter,
• Allmänna kontorsgöromål, ex beställa kontorsmaterial, fixa konferensrum, boka resor
• Hjälpa till med order från lager-kunder

Kvalifikationer
För att passa i rollen som Ekonomi- och kontorsassistent ser vi att du har följande bakgrund:

• Gymnasieutbildning
• Erfarenhet av liknande arbete 
• Mycket goda kunskaper i engelska och svenska i tal och skrift
• Goda kunskaper i Visma är ett krav
• Goda kunskaper i Excel och Office paketet

För att passa i tjänsten ser vi att du har en stark egen drivkraft, är kvalitetsmedveten samt har en god förmåga att arbeta i grupp. Som person är du noggrann, har god social kompetens samt är proaktiv. Vi önskar att du är ambitiös, ger ett professionellt intryck och är mån om att leverera enligt uppsatta krav. Det är viktigt att du känner ansvar för inkomna ärenden och tar ansvar hela vägen till avslut.

Om du är intresserad av tjänsten till Faber Flags - tveka inte att skicka in din ansökan omgående! Vi tar inte emot ansökningar via post. Urval och intervjuer kommer att ske löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatumet.

Sökord: ekonomiassistent, office manager, Faber Flags, Lidingö, kundreskontra, leverantörsreskontra

Kontaktpersoner på detta företaget

Fredrik Johansson
08-586 22 713
Elisabet Holmene
08-58622709
Klara Eidhagen
08-586 22 716
Malin Karlsson
08-586 22 723
Robel Ghirmay
08-586 22 720
Ecaterina Cavieres
08-586 22 719
Joakim Hällström

Joakim Hällström
0765-36 27 12
Ann Nilsson
08-586 22 708
Rekryterare Ecaterina Cavieres
08-586 22 719

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Placera Personal AB Kista
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast lön
  • Heltid Heltid, kontorstider kl 8-17 / Initialt konsultuppdrag via Placera Personal / Start omgående - ca sex månader framåt
  • Publicerat: 30 januari 2017

Besöksadress

Kista Science Tower
None

Postadress

Kista Science Tower
Kista, 16451

Liknande jobb


Redovisningsassistent

Redovisningsassistent

4 november 2024

Ekonomiassistent

1 november 2024