Ekonomi- och kontorsassistent till Selbergs Entreprenad i Umeå

Ekonomi- och kontorsassistent till Selbergs Entreprenad i Umeå

Arbetsbeskrivning

Om oss
Vi har ambitionen att bygga längs hela Norrlandskusten och att bli ett av regionens största byggföretag. Företaget grundades i slutet 2013, i dag är vi över 160 anställda och omsätter ca 600 miljoner kronor. Vi bygger allt från mindre serviceprojekt till bostäder, hotell, kontorslokaler, industrier och har flera spännande projekt på gång. Vår organisation är flexibel med korta beslutsvägar och vi arbetar nära våra kunder. Vi har ett starkt produktionsfokus som genererar smidiga processer och i slutändan ett trivsamt arbetsklimat. 2022 hade vi det stora nöjet att vid Umeågalan utnämnas till årets arbetsgivare i Umeå.

Trivs du i en varierande roll där du får ta tag i saker högt som lågt, i en organisation som är dynamisk och vill framåt då kanske detta är något för dig? Nu söker vi för Selbergs Entreprenads räkning en serviceminded ekonomiassistent till Umeåkontoret som även vill jobba med varierat kontorsarbete.

Du blir anställd som konsult hos oss på Clockwork och uppdraget väntas starta så snart som möjligt. Selbergs Entreprenad ser långsiktigt på denna tjänst och för rätt person finns goda möjligheter till fast anställning hos Selbergs Entreprenad. Som konsult hos oss ingår du i vårt team av kompetenta kollegor, där alla strävar mot målet att vara en kraftkälla för företag och människor som vill utvecklas.


Dina arbetsuppgifter
I rollen som Ekonomi- och kontorsassistent kommer du ha en stor variation av uppgifter där tyngdpunkten kommer ligga på ekonomiuppgifter såsom hantering av kund- och leverantörsreskontra, utläggs- och kvittohantering, framtagande av bokföringsunderlag och granskning av körjournaler. Vidare kommer du arbeta med kontorsadministration som handlar om att hantera allt från att beställa kontorsmaterial, sköta kontorsplanering, hantera post och mycket annat. I rollen ingår även att åka ut till våra byggprojekt i olika ärenden. Du kommer också att vara behjälplig vid felanmälningar, ha kontakt med externa parter såsom hyresvärd och leverantörer samt förbereda mindre event och i allmänhet avlasta dina kollegor med det som kan behövas.

Din profil
Vi tror att du har några års erfarenhet av att arbeta med ekonomi och administrativa arbetsuppgifter i en tidigare roll. Du är utbildad gymnasieekonom eller så har du läst KY inom ekonomi eller har skaffat dig erfarenheten från liknande jobb. Du är en van användare av ekonomisystem, Excel och Officepaketet och har du erfarenheter av att arbeta med sociala medier är det ett stort plus.

Då tjänsten innebär både externa och interna kontakter är det viktigt för oss att du är positiv, prestigelös och relationsskapande i ditt sätt att vara. För att passa hos Selbergs Entreprenad är det också viktigt att du är självgående och initiativrik och du räds inte att kavla upp ärmarna och hugga i där det behövs. Självklart har du ett strukturerat sätt att arbeta och ett öga för detaljer. Du är en lagspelare som är duktig på att samarbeta och samverka med andra samt har viljan att alltid ge god service. Du behärskar svenska och engelska obehindrat i både tal och skrift. B-Körkort är ett krav för tjänsten.


Ansökan
För mer information är du varmt välkommen att kontakta Jennifer Åström Gustafsson, på tfn: 0733-51 27 14 eller Elin Hilli på tfn: 0733-51 27 13. Vi arbetar med rekryteringsprocessen löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag, så ansök så snart som möjligt, dock senast den 30 november, via www.clockworkpersonal.se.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Clockwork Umeå AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 7 november 2023
  • Ansök senast: 30 november 2023

Liknande jobb


21 november 2024