OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Botkyrka kommun är den femte största kommunen i Stockholms län och består av kommundelarna Alby, Fittja, Hallunda-Norsborg, Tullinge, Tumba och Vårsta-Grödinge. Botkyrka kommun har cirka 95 000 invånare och cirka 6 400 medarbetare.
Teknik- och fastighetsförvaltningen ansvarar för kommunens lokaler och fastigheter, hela vägen från planering av nybyggnadsprojekt till förvaltning och daglig drift. Vi ansvarar även för skötsel och utbyggnad av vatten och avlopp samt driftservice såsom städning, markservice, transport- och fordonsservice. Vårt mål är att bygga och förvalta hållbart och klimatsmart för att säkerställa en trygg och säker miljö för Botkyrkaborna. Vi levererar dricksvatten av god kvalitet och har miljöfrågorna i fokus. Vi är cirka 300 medarbetare som i våra olika funktioner arbetar med lösningar utifrån medborgarens fokus.
Vill du vara med och utveckla Botkyrka kommuns fastighetsförvaltning och har kompetens inom
hyresjuridik samt fastighetsekonomi? Vi utökar nu vår fastighetsförvaltning med en till ekonomi- och kundförvaltare.
Vi söker en utvecklingsinriktad och strukturerad kollega som vill vara med och driva och utveckla
arbetet med kommunens fastighetsbestånd. Om detta känns som dig är kanske just du vår nästa
lagspelare! Läs vidare och ansök idag!
Arbetsuppgifterna
Som Kund- och ekonomiförvaltare på Botkyrka kommun är du Teknik och fastighet förvaltningens företrädare gentemot kommunens övriga förvaltningar. Ditt uppdrag är att utveckla och underhålla vårafastigheter på ett långsiktigt och hållbart sätt. Du har ett helhetsansvar för de fastigheter som du förvaltar och har förståelse för samtliga delar som ingår i den ekonomiska förvaltningen. Du verkar också för en god och nära relation med våra verksamheter som är hyresgäster i fastigheterna.
I ditt ansvar ingår:
• helhetsansvar för fastigheterna i ditt fastighetsområde
• ansvar för det ekonomiska utfallet, prognoser och budget
• att hålla sig a jour med kommunens lokalbehov
• att delta i utvecklingen av tekniska fastighetsförvaltningen
• avtalsbevakning
Anställningskrav
Vi söker dig som har:
• Eftergymnasial utbildning inom fastigheter/teknik/juridik/ekonomi eller likvärdig erfarenhet
förvärvad genom yrkesarbete.
• Minst 3 års erfarenhet av arbete som fastighetsförvaltare
• God erfarenhet av kontering och fakturahantering
• God vana att identifiera kunders behov och erfarenhet av att framgångsrikt utveckla affärsrelationer
• God datorvana
• B-körkort
• Du uttrycker dig väl på svenska i både tal och skrift
Vi ser det som meriterande om du har kompetens inom LOU (Lagen om offentlig upphandling) och tidigare arbetslivserfarenhet från offentlig sektor
Om oss
Botkyrka är en kommun full av kontraster där storstadens förortsmiljö möter landsbygdens skogar, ängar, sjöar och havskust. I vår kommun talas ungefär 100 olika språk och här lever människor med bakgrund från världens alla hörn.
Vi strävar efter att Botkyrkaborna ska vara delaktiga i kommunens utveckling och det är deras behov, rättigheter och förutsättningar som leder oss i arbetet. Vi har medborgarens fokus i allt vi gör.
Vi är öppna, ansvarstagande, modiga och energiska och letar alltid efter nya kollegor som vill vara med och skapa framtidens Botkyrka. Vi erbjuder en inspirerande arbetsplats full av möjligheter där vi tillsammans skapar de bästa förutsättningarna för en hållbar framtid.
Är du vår nästa kollega? Välkommen till kommunen som är långt ifrån lagom!
Övrig information
Du som medarbetare är det viktigaste vi har för att vi ska kunna utföra vårt uppdrag. Vi erbjuder därför en rad förmåner utöver den individuella lönen - för ett hållbart arbetsliv. Läs mer här: https://www.botkyrka.se/jobb-och-vuxenutbildning/jobba-hos-oss/vart-arbetsgivarerbjudande
Botkyrka kommun har beslutat att blivande medarbetare som kommer i kontakt med barn eller ungdomar eller barn under 18 år i verksamhet inom ramen för 9 § LSS ska visa utdrag ur belastningsregistret. Det gäller även för medarbetare inom gymnasieskolan, kultur- och fritidsverksamhet, hemtjänst, personlig assistans, servicehus samt vård- och omsorgsboende.
Vi arbetar med kompetensbaserad rekrytering för att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen och därmed motverka diskriminering. Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring och undanber oss kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Artiklar i detta ämnet
- Faran i fuktskadade hus