OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Är du en strukturerad och framåt person som trivs i kontakten med kunder med högt ställda krav? Vi söker dig som vill arbeta i en bred och utvecklande roll på en internationell marknad med produkter av högsta kvalitet. Glasma AB söker en medarbetare som är ansvarig för kundsupport och samtidigt arbetar med ett flertal ekonomifunktioner.
Om Glasma AB
Våra kunder är krävande och vana vid hög kvalitet, snabba leveranser och utmärkt kommunikation. Vi är välkända i branschen och lever på vår mycket höga kvalitet och serviceförmåga, från första
kontakt till en perfekt leverans.
Glasma är världsledande på pelleterat glasråmaterial för handgjort glas. Vår moderna fabrik i centrala Emmaboda omsätter ca 75 miljoner kr per år, varav 85% exporteras till hela världen. Våra produkter finner man bl a hos Elton John, påven, USA’s alla ambassader, Nobelfesten, Eurovision Song Contest och våra produkter lär även finnas på Mars... Bolaget har funnits sedan1979 och ingår i börsnoterade New Wave-koncernen. Vi är en liten och smidig organisation med 10 anställda som arbetar nära varandra och stöttar över gränserna. Vi befinner oss i en tillväxtresa och tror att framför allt Nordamerika har en stor potential. Glasma är sedan många år certifierat enligt ISO 9000 och 14000 samt självklart kollektivavtalsanslutet.
Arbetsuppgifter
Rollen som ekonomi- och kundsupport innebär många kontaktytor, både internt och externt där du är första kontakt ut mot kund. Den huvudsakliga uppgiften är kommunikation via mejl och telefon med våra kunder från världens alla hörn. Kundärenden omfattar t ex offert- och orderhantering, transport och export, uppföljning av offerter mm. Du utför löpande avstämningar med produktionen för att säkerställa leveranserna, från mottagen beställning till genomförd leverans hos kund. Utöver kundhantering innebär en stor del av arbetet administration i form av bl a leverantörsreskontra, kundreskontra, in- och utbetalningar, löner, intrastat mm. Vi arbetar i affärssystemet Visma och du är ansvarig för att hålla dina delar uppdaterade.
Du driver självständigt dina arbetsuppgifter men arbetar nära tre kompetenta kollegor på kontoret.
Din profil
Vi söker dig som har erfarenhet av en bred roll inom kundsupport och administration. I ditt dagliga arbete är du smidig i din kommunikation gentemot kollegor och kunder samt har en positiv inställning till vad dagen har att erbjuda. Du har ett stort mått av ordning och reda och lämnar inget åt slumpen. Vi ser gärna att du har ett sinne för siffror, är lyhörd och trivs med att självständigt driva ditt arbete framåt.
För att lyckas i rollen ser vi att du kommunicerar flytande på både svenska och engelska. Du har förmodligen en utbildning inom ekonomi eller möjligen inom teknik, samt erfarenhet från kundkontakter och ekonomiska arbetsuppgifter.
Tjänstgöringsort: Emmaboda
Omfattning: 100%
Arbetstid: Vardagar 7-16
Vi erbjuder dig en tjänst med ett stort eget ansvar i en utvecklande och varierande roll. Inte minst får du arbeta med fantastiska produkter i en stabil koncern med bra struktur och rutiner!
Välkommen med din ansökan senast 1 februari 2023 via www.onepartnergroup.se. Vi hanterar ansökningarna löpande vilket innebär att tjänsten kan tillsättas före sista ansökningsdag. För ytterligare frågor om tjänsten är du varmt välkommen att kontakta Sanna Olsson sanna.olsson@onepartnergroup.se eller Robin Stenberg robin.stenberg@onepartnergroup.se.