OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Härjeåns är idag en helhetsleverantör av energilösningar med produktion, distribution och elhandel. I moderbolaget Härjeåns Kraft ingår våra 11 vattenkraftanläggningar. Bolaget ansvarar för koncerngemensamma funktioner för ekonomi, HR, Data/IT samt kommunikation, juridik och säkerhet. Vi söker nu en Ekonomi- och löneadministratör till vårt huvudkontor i Sveg. Tjänsten är på 100% med start omgående och löper tillsvidare.
Är du vår nye medarbetare?
Vi söker nu dig som vill arbeta i en kombinerad roll som personaladministratör och ekonomiassistent hos oss. Är du en positiv, stresstålig och ansvarsfullperson som ser lösningar istället för problem? Vi letar nu efter dig som vill ha ett utvecklande och ansvarsfullt arbete och som värderar att bo och leva nära naturen med friluftslivet runt hörnet.
Om tjänsten
Som ekonomi- och löneadministratör kommer du dels att arbeta självständigt med löneprocessen i koncernen vilket innefattar all löneadministration såsom hantering av tidrapportering, semesterberäkningar och övriga löpande lönefrågor. Du kommer även att stötta och delta i de aktiviteter och projekt som HR-avdelningen ansvarar för.
I din kombinerande roll ansvarar du även för viss del av bolagets ekonomiadministration, samt moms och energiskatteredovisning. Vidare gör du avstämningar och är delaktig i månads- och årsbokslutet, men assisterar även övriga kollegor inom ekonomiavdelningen.
Om dig
För att trivas i rollen tror vi att du är driven och självgående person med en förmåga att snabbt sätta dig in nya arbetsuppgifter. Vidare är du är stresstålig och hanterar tidspressen i arbetet väl med att skapa struktur och vara effektiv och noggrann.
Din sociala kompetens är av stor betydelse i denna roll och du bör ha god förmåga att hantera interna och externa kontakter. Stor vikt läggs därför också vid dina personliga egenskaper.
Vi söker dig med relevant utbildning och erfarenhet från löneadministration samt ekonomiadministration och kan självständigt arbeta med hela löneprocessen.
Härjeåns som arbetsgivare
Utbildning, Utmaning och Utveckling utgör kärnan i vår personalsatsning. Vi tror att framgång bygger på tillit och tro på individen som lägger grund för en vinnande personalpolitik. Det leder både till personlig utveckling och en kunskapsvinst för företaget. Som ett steg i ledet av vår personalsatsning har vi en rad förmåner vilket bl.a. innefattar:
Föräldrapenningtillägg
Friskvårdsbidrag- och aktiviteter
Massage
HLR-utbildning
Arbetstidsförkortning
Internutbildningar
Klämdagar
Sjukvårdsförmåner
Personalaktiviteter
Läs mer om hur det är att jobba hos oss på: https://www.harjeans.se/11947.jobba_med_oss.html
Anställningsvillkor
Placeringsort är på vårt huvudkontor i Sveg. Anställningsformen är tillsvidare och heltid. Tillträde är snarast där urval sker löpande och därför rekommenderar vi dig att söka jobbet snarast, dock senast 2020-03-01.
Inför rekryteringsarbetet har Härjeåns redan tagit ställning till önskvärda rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför vänligt men bestämt samtal från mediesäljare och rekryteringssajter.
KONTAKTPERSONER
Helena Trygg, HR-chef, helena.trygg@harjeans.se, 0680-24222
Linda Jonsson, Controller chef, linda.jonsson@harjeans.se, 0680-24233
Facklig kontaktperson:
Helene Söderlind , helene.soderlind@fyrfasen.se, 0680-24225