OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Perido Skills söker dig som vill arbeta som ekonomi- och löneadministratör vid ett företag beläget i centrala Stockholm. I rollen som ekonomi- och löneadministratör kommer du att arbeta cirka 50 procent med löneadministration från början till slut samt personalfrågor och resterande 50 procent med ekonomi och redovisning. Dina arbetsuppgifter kommer därmed att bestå av lönehantering, administration kring personaluppgifter, frånvarohantering, uppdatera anställningsuppgifter kring försäkringar och pensioner, besvara frågor från personalen ang. lön och anställning samt arbeta med utläggsräkningar. Vidare kommer du att påbörja/avsluta anställningar och därmed skriva anställningsavtal, uppdatera och ansvara för personalinformation, ta fram statistik till diverse chefer månadsvis samt ha kontakter med försäkringskassan och skatteverket. Inom ekonomi och redovisning kommer du att arbeta med skattedeklaration och momsredovisning, bokföra löner och sociala avgifter, se till att fakturor attesteras och registrera dem, fakturera kunder samt skapa, skicka och läsa in betalningsfiler. Du kommer även att arbeta med månads- och årsbokslut. Kravprofil - Gymnasial utbildning, meriterande med eftergymnasial utbildning inom området - Erfarenhet av lön, personalfrågor och ekonomi - Erfarenhet av bokslut, antingen delaktig eller gjort egna bokslut - Erfarenhet av att arbeta i Hogias lönesystem är meriterande - Du utrycker dig väl i tal och skrift, även på engelska Du är en självgående och förändringsbenägen person som har skinn på näsan och vågar säga vad du tycker, du ska kunna se förbättringar och komma med nya ideer. Vidare är du professionell, strukturerad, glad, trevlig och social. Det är viktigt att du har ordning och reda!