OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi söker en ekonomi och löneadministratör till vårt kontor i Solna. Du kommer att jobba med löpande bokföring och löneadministration.
Är du van att ta ansvar, gillar ordning och reda samt har erfarenhet av självständigt arbete är denna tjänst för dig.
Om företaget
Inflight Sweden Logistics AB är inriktad på catering och logistiktjänster för flyg och tåg i Sverige. På Inflight Sweden Logistics AB är vi ett 80-
tal anställda fördelat på tre baser i Stockholm, Göteborg och Malmö.
Arbetsuppgifter
Tjänsten innehåller löneadministration, löpande bokföring. I tjänsten ingår även att ta fram underlag och rapporter till ledningsgruppen samt stötta övriga nyckelpersoner i organisationen.
Vi jobbar främst i lönesystemet Hogia och ekonomisystemet VISMA och Fortnox.
Mer om tjänsten
– Löpande bokföring
– Leverantörs- och kundreskontra
– Avtalshantering
– Utbetalningar
– Lönekörningar
– Månadsavstämning av lönerelaterade konton, inrapportering av skatt och sociala avgifter
– Administration av pensioner och andra förmåner
– Serva de anställda med olika frågor gällande avtal, tidrapportering, löneutbetalning mm
– Generella HR-frågor som arbetsgivarintyg etc
– Övriga administrativa sysslor
– Kontorsuppgifter
Kvalifikationer
Vi söker dig som har:
× Kunskaper inom löne- och personaladministration samt viss bokföringskunskap.
× Gärna erfarenhet av Hogia, VISMA och Fortnox.
× Kunskaper eller intresse i HR-frågor.