EKONOMI- OCH LÖNEADMINISTRATÖR

EKONOMI- OCH LÖNEADMINISTRATÖR

Arbetsbeskrivning

Leksands kommun är rätt plats för dig som vill bidra, utvecklas och trivas. Hos oss får du arbeta med engagerade kollegor, utvecklas inom ditt område och arbeta med Sveriges viktigaste jobb. Vår värdegrund hjälper dig i ditt dagliga arbete genom att visa vad som är viktigt och hur vi ska förhålla oss till varandra och dem vi är till för. Vår vision berättar vart vi är på väg.

Ekonomiavdelningen söker dig som trivs i en bred och varierande administratörsroll där du ger stöd och service till flera av kommunens verksamheter och till våra medborgare. Gillar du utveckling och har erfarenhet av att jobba med ekonomi och redovisning eller lönehantering - då passar du perfekt i rollen! 

Dina arbetsuppgifter
Som ekonomiadministratör kommer du tillsammans med en kollega ha huvudansvaret för bland annat hantering av kassor, avstämningar, fakturering, kravhantering, dagbokföring och momshantering. Du kommer även bidra i olika utredningar och jobba med digitalisering och utveckling av verksamheten. Fokus kommer ligga på ekonomi och redovisning men du kan även komma att stötta löneadministrationen och på sikt kunna gå in och stödja i vår lönehelpdesk. Arbetet är självständigt där du får möjlighet att ta egna initiativ och själv strukturera ditt arbete. Du bör trivas både i en självständig roll men samtidigt ha myckt lätt för att samarbeta, ta gemensamt ansvar och du delar med dig av din kunskap, stöttar och lär andra. I arbetet kommer du att möta många olika interna och externa aktörer. Det är därför viktigt att du är kommunikativ och kan uttrycka dig klart och tydligt i tal och skrift på svenska. 

Om arbetsplatsen
Avdelningen tillhör sektor Verksamhetsstöd, som har i uppdrag att skapa förutsättningar för att kommunen som organisation ska kunna leverera bästa service till de vi är till för, våra medborgare. På ekonomiavdelningen arbetar 13 personer med redovisning, löneadministration, verksamhetsekonomi och upphandling. Vi stödjer varandra och jobbar för att bredda våra kompetenser för att öka samarbete och minska sårbarheten. Vi arbetar aktivt med digitalisering och ekonomiavdelningen har kommit en bra bit på vägen mot det papperslösa kontoret. Avdelningen sitter samlat i kommunhuset och har ett gott samarbetsklimat och ordnar gemensamma aktiviteter.  

Din profil
Du har ekonomisk utbildning på gymnasienivå eller eftergymnasial utbildning inom ekonomi eller redovisning, alternativt motsvarande arbetslivserfarenhet. För att trivas i rollen ska du vara väl insatt i ekonomiska grundprinciper samt ha erfarenhet från liknande arbetsuppgifter, gärna från offentlig verksamhet. Erfarenhet av Vismas ekonomisystem för offentlig sektor är meriterande. Det är dessutom meriterande om du har erfarenhet eller utbildning i löneadministration och från lönesystemet Heroma. Gillar du att arbeta med olika system- och IT-frågor är det ett stort plus. 

Som person trivs du med eget ansvar, samarbete och har lätt för att ställa om mellan olika arbetsuppgifter.

Vi erbjuder dig
För oss är det viktigt att alla våra medarbetare hittar en balans mellan jobb och fritid, känner trygghet i sin anställning och en ökad livskvalitet genom att jobba i kommunen. Lyckas vi med det lyckas vi också med vår gemensamma uppgift.

Vi arbetar aktivt med att skapa en arbetsplats som ger alla medarbetare rätt förutsättningar att göra ett bra jobb. Vi vill att all verksamhet ska ha ett hälsofrämjande synsätt och vi strävar efter ett rikt arbetsinnehåll, arbetstillfredsställelse, gemenskap och personlig utveckling för alla medarbetare. Vi ser kompetensutveckling som självklart och nödvändigt. Alla medarbetare ska vara rätt rustade för sitt arbete och därför uppmuntrar vi våra medarbetare att vidareutvecklas genom exempelvis kurser, utbildningar och nätverkande.

På ekonomiavdelningen har vi möjlighet att erbjuda distansarbete till viss del. Vi erbjuder även flextid och har förkortad arbetstid under sommaren (inarbetad). 

På vår hemsida har vi samlat information om hur det är att arbeta hos oss och vilka mervärden och förmåner du har som medarbetare. För mer information vänligen se www.leksand.se/jobbahososs 

För dig som sökande har vi möjlighet att erbjuda medflyttandeservice, se vidare www.rekryteringslots.se 

Din ansökan
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Leksands kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt via länken. Ansökningshandlingarna består av CV och personligt brev.

Sista ansökningsdatum 9 juni 2022 

Tillsättning sker efter överenskommelse. 

Vi rekryterar löpande så det är bra om du skickar in din ansökan så fort som möjligt.  

Läs mer på www.leksand.se och följ oss på sociala medier. 

Välkommen med din ansökan!

Kontaktpersoner på detta företaget

Maria Granath-Nilsen, Ansvarig chef
0247-805 67
Carina Stegeborn, (facklig) Facklig representant
0247-802 95
Pia Eriksson-Lundström, Ansvarig chef
0247-801 58
Rigmor Bewö-Lundblad, Ansvarig chef
0247-806 07
Karin Elfving, Ansvarig chef
0247-805 46
Maria Thulemark, Ansvarig chef
0247-801 17
Ing-Marie Ludvigsson, Ansvarig chef
0247-804 61
Annica Sandy Hedin, Ansvarig chef
0247-801 79
Anders Östberg, Ansvarig chef
0247-802 34
Lena Andersson, Ansvarig chef
0247-806 60

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Leksands kommun
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 20 maj 2022
  • Ansök senast: 8 juni 2022

Besöksadress

Kommunhuset Torget 5
None

Postadress

Personalavdelningen
2029, 79380

Liknande jobb


15 november 2024

Junior Accountant - Student

Junior Accountant - Student

15 november 2024

15 november 2024