OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Har du erfarenhet av löpande bokföring, fakturahantering och löneadministration? Söker du dessutom en halvtidstjänst där du har möjlighet att vara med och bestämma hur din tid ska disponeras? Nu söker vi på Saluco dig med ekonomikunskaper för ett vikariat på ca 1 år. Läs mer om tjänsten och vem vi söker!
Om Saluco
Vår affärsidé är att vara en helhetsleverantör av högkvalitativa verktyg, maskiner & service till plåt- och ventilationsföretag runt om i Sverige. Vi strävar alltid efter långsiktiga affärsrelationer där vi är den självklara samarbetspartnern oavsett kundens inriktning inom plåtbranschen! Vi ger trygga affärer, vi levererar service på högsta nivå och vi arbetar tätt tillsammans med våra leverantörer runt om i Europa för att utveckla produkter till våra högt ställda krav, allt detta baserat på mångårig kunskap och brinnande intresse för att leverera på topp och göra våra kunder nöjda! Nu söker vi dig som vill stötta upp vår verksamhet för ett vikariat under ca 1 år, hos oss på kontoret i Götene.
Ekonomi- och löneadministratör
I rollen som vikarierande ekonomi- och löneadministratör kommer du ha en varierad roll med ekonomirelaterade arbetsuppgifter i fokus. Du kommer hantera löpande bokföring, inkommande och utgående fakturor, upprättande av löner, rapporter och månadsavstämning. Vi använder oss av det webbaserade affärssystemet Fortnox och ser det som en fördel om du har erfarenhet av det.
Våra öppettider är måndag till fredag kl. 07:00-16:00. Du kommer ha möjlighet att välja hur du lägger upp dina arbetstider med hänsyn till öppettiderna.
Vad erbjuder vi dig?
Vi har högt i tak och en lättsam miljö med möjlighet att själv lägga upp sin arbetsdag med hänsyn till våra öppettider. Vi tycker om att starta dagen tillsammans och bjuder på frukost varje morgon.
Vem söker vi?
Vi söker dig som är trygg i dig själv och har några års erfarenhet från liknande tjänst. Du har koll på bokföring, har ett genuint intresse för siffror och förstår vikten av noggrannhet. Du är en person som trivs i en administrativ roll och har förmågan att se vad som behöver göras och i vilken ordning. Som person är du positiv och trivs i en miljö med högt i tak och mycket humor.
Krav
- Några års erfarenhet av bokföring och fakturahantering
- Relevant utbildning (gymnasial eller eftergymnasial)
- Flytande svenska i tal och skrift
- Läsa och förstå engelska
Meriterande
- Erfarenhet av Fortnox
Sista ansökningsdatum: 2022-12-05
Tillträde: Januari 2023
Tjänst: 50%
Ort: Götene
Välkommen med din ansökan! Observera att tjänsten kan tillsättas före sista ansökningsdatum då vi jobbar med löpande urval.
Platsa ansvar för rekryteringen av denna tjänst. Vid en anställning blir du anställd av Platsa och uthyrd till kund under den aktuella perioden. Eventuella frågor hänvisas direkt till ansvarig rekryterare:
Evelina Löfberg, civ. ek, evelina.lofberg@platsa.se, 0733-28 18 60