Ekonomi- och löneadministratör

Arbetsbeskrivning

Nu söker vi dig som är trygg i din roll som ekonomi- och löneadministratör.  
 
Vill du verka i ett bolag som har vind i segel,  enkelhet som värdegrund och nya utmaningar runt knuten, då ska du komma till oss. Vi behöver dig som ett nav på huvudkontoret i Piteå! 
 
Hos oss har du möjligheten att skapa de rutiner och den ordning som krävs för att göra ett fullgott arbete, vi kommer att lyssna in dina förslag och ideér då vi alltid strävar efter förbättringar som leder till enkelhet i vår vardag. Du liksom resten av gruppen är den länk som kommer att bygga Kompetenslaget vidare.  
 
Dina främsta arbetsuppgifter kommer att vara löpande redovisning samt lönehantering, viss fakturering,  moms- & arbetsgivardeklarationer. Utöver det kommer du även att förbereda inför bokslut, periodavstämningar och resultatuppföljning. Vidare i din roll som ekonom medverkar du i budgetprocessen, prognosarbetet tillsammans med verksamhetschefen. Du kommer vara ett stort stöd till alla våra kontor. Som löneadministratör är det du som ansvarar för utbetalningar, avtal och följer upp förändrade skatteregler, tjänstepension och arbetsgivarkrav. När det kommer till lön- och avtalsfrågor kommer du att ha stöd via vår HR-chef . 
 
För att känna dig bekväm i rollen som ekonomi- och löneadministratör hos oss har du någon form av utbildning inom ekonomi och/eller erfarenheter vi bedömer likvärdig. Du har minst 3 års arbetslivserfarenhet från liknande arbetsuppgifter. Vi ser gärna att du har tidigare erfarenhet från tillväxtbolag, uppföljning och analyser samt budget- & prognosarbete. Är du bekant med projektredovisning och projektuppföljning är det meriterande, dock ej ett krav. Du har goda datakunskaper, främst Excel och något ekonomisystem, gärna Visma eller likvärdigt som även innefattar löneredovisning och uppföljning. 

 
I tjänsten ingår kort och gott: -Löpande bokföring -Leverantörs- och kundreskontra -Avtalshantering -Utbetalningar -Lönekörningar -Månadsavstämning av lönerelaterade konton, inrapportering av skatt och sociala avgifter -Administration av pensioner och andra förmåner -Serva de anställda med olika frågor gällande avtal, tidrapportering, löneutbetalning mm -Frågor som arbetsgivarintyg etc
-Växeln -Koordinering m.m.
 
Som person tror vi att du är noggrann, prestigelös och serviceinriktad. Du främjar samarbete med dina kollegor, men du har samtidigt ett eget driv och en vilja att göra rätt och riktigt och att förbättra och utveckla processer  och kollegor i bolaget. Du är analytisk, gillar att ta ansvar och har ett strukturerat arbetssätt.  För oss är det viktigt att du ska trivas med oss och vi ska trivas med dig, varför vi lägger stor vikt vid den personliga profilen i denna rekrytering. 
 
Vi vill vara ute i god tid så vi verkligen hinner hitta rätt person. Så sitter du med några månaders uppsägningstid ska du ändå lämna in din ansökan nu om intresset finns. Tjänsten är tillsvidare och på heltid för Kompetenslaget med placering på huvudkontoret i Piteå. 
För frågor gällande tjänsten så går det bra att ringa, verksamhetschef och senior rekryterare Helene Lowall eller rekryterare Monica Eliasson. 
Varmt välkommen med din ansökan vi svarar gärna på dina frågor!

Kontaktpersoner på detta företaget

Hanna Sjöberg
0911-91100
Helene Lowall
091191100

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Kompetenslaget Norr AB Kungens kurva
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Månadslön
  • 0800-1700 Tillsvidare
  • Publicerat: 6 februari 2019

Besöksadress

Prismavägen 2
None

Postadress

Prismavägen 2
Kungens kurva, 14175

Liknande jobb


21 november 2024