Ekonomi- och löneadministratör

Arbetsbeskrivning

Välkommen till en kommun med positiv laganda och gränslösa framtidsutsikter! Eda är en kommun med c.a 1000 medarbetare som alla på något sätt arbetar med att ge service till våra medborgare, medarbetare och besökare.
Eda Bostads AB är ett helägt kommunalt bolag med uppgift att främja bostadsförsörjningen i Eda kommun, bygga och förvalta fastigheter för kommunens förvaltning, samt kommersiell service.

Vi har lägenheter och lokaler på flertalet orter i kommunen, med största delen koncentrerad till Charlottenberg, Åmotfors och Koppom, medan det i Skillingsfors finns ett mindre antal. Bostadsbeståndet är varierat med allt från traditionella hyreshus till enfamiljsvillor. Lokalbeståndet består bland annat av affärs-och kontorslokaler.

ARBETSUPPGIFTER
Arbetsuppgifter

Vi söker en ekonomi- och löneadministratör för ett föräldravikariat

Vår nuvarande ekonomi- och löneadministratör ska vara föräldraledig med start maj 2025 och vi söker därför en driven och ambitiös vikarie. Tjänsten är på heltid och är ett föräldravikariat på cirka 15 månader.

 Som ekonomi- och löneadministratör kommer du att ha varierande arbetsuppgifter. Huvudsakligen kommer arbetet bestå av:       

• Registrering av in- och utbetalningar
• Fakturabetalningar
• Bokföring
• Protokoll, diarieföring
• Fakturering
• Löner
• Övriga administrativa arbetsuppgifter

Företaget sköter även vissa arbetsuppgifter för Eda Energi AB, ett kommunalägt fjärrvärmebolag.

Arbetet kräver att du är strukturerad och kan jobba självständigt, samtidigt är du är flexibel och klarar av att arbeta med olika uppgifter och har lätt för att se vad som behöver göras.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig med relevant eftergymnasial utbildning och gärna med erfarenhet av liknande arbetsuppgifter. Har du tidigare arbetat med lönebearbetning och avtalstolkning anses det meriterande. 

Du bör ha lätt för att uttrycka dig i svenska, i både tal ock skrift. Vi utvecklar nu våra IT hjälpmedel vilket innebär att du måste ha datavana. 

Inom Eda Bostads AB är alltid hyresgästen i fokus, därför lägger vi stor vikt vid dina personliga egenskaper. Som person är du noggrann, ansvarstagande och kreativ. Det är stor vikt att du trivs i mötet med människor och att du har social kompetens då du är bolagets representant i mötet med våra hyresgäster.

ÖVRIGT
Vår verksamhet bygger på visionen om att vara en positiv gränskommun där människor möts präglad av samverkan, starkt näringsliv och med ambitionen att utvecklas.

Kontaktpersoner på detta företaget

Uthyrningsansvarig Hans Helldin
0571-28168
VD Hans-Peter Olsson
0571-28166 0705866589

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Eda Bostads AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 8 november 2024
  • Ansök senast: 1 december 2024

Besöksadress

Backgatan 2
None

Postadress

None
CHARLOTTENBERG, 67332

Liknande jobb


Ekonomiassistent

Ekonomiassistent

12 november 2024

Ekonomihandläggare

Ekonomihandläggare

12 november 2024

12 november 2024