Arbetsbeskrivning
OM TJÄNSTEN Som Ekonomi- och löneadministratör hos Responda Group är din huvudsakliga uppgift att arbeta med företagets lönehantering samt bokföring. Ekonomiavdelningen arbetar även med framtagande av ekonomiska analyser och övriga underlag till andra avdelningar inom koncernen. Här har du en unik möjlighet till stor variation i arbetet då du förväntas arbeta brett inom de aktuella områdena. Dina kommande arbetsuppgifter:
Löneadministration och alla därtill hörande arbetsuppgifter
Tillhandahålla ekonomisk information till interna samt externa intressenter
Vara systemansvarig för de system ekonomiavdelningen använder
Aktivt hålla sig uppdaterad angående lag- och avtalsförändringar samt övriga förändringar inom arbetsområdet
Kund- och leverantörsreskontra
Löpande bokföring
In- och utbetalningar
Stöd vid månadsbokslut
Avstämningar
Fakturahantering, påminnelser, inkasso
Delta i förbättringsarbete av ekonomisystem och processer
Avdelningen arbetar huvudsakligen i programmen Agda, Jeeves samt Excel. VEM SÖKER VI? Vi kommer lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper. Här trivs du som är noggrann, kvalitetsmedveten samt har förmåga att arbeta självständigt och effektivt. Vi är i en expansiv fas så det är viktigt att du trivs i en organisation med högt tempo. Hos oss får du möjlighet (och förväntas) att arbeta med många olika arbetsuppgifter. Det är viktigt att du gillar förändrings- och förbättringsarbete, att bygga upp nya flöden och processer. Vi söker därför en person med god strukturell och organisatorisk förmåga. Då du kommer ha många kontaktytor inom organisationen önskar vi att du har god samarbetsförmåga och kan kommunicera på ett tydligt och pedagogiskt sätt.
Kvalifikationer:
Treårig gymnasial utbildning med ekonomisk inriktning eller motsvarande Arbetslivserfarenhet
Goda kunskaper i Excel och Outlook
Svenska och engelska i tal samt skrift
Meriterande:
Dokumenterad erfarenhet av arbete med löneadministration samt leverantörs- och kundreskontra
Erfarenhet av arbete i Agda och Jeeves
Excel, avancerad nivå
VÅRT ERBJUDANDE Vi är ett modernt och flexibelt bolag som vill att våra medarbetare ska kunna kombinera sitt arbete med fritid och familjeliv. Som anställd har du därför möjligheten att kombinera arbete hemifrån och på kontoret utefter bolagets behov och arbetsuppgifternas krav enligt vår policy. Tjänsten är en tillsvidareanställning med placering på vårt kontor i Kalix. Vi erbjuder en utvecklande tjänst på en arbetsplats i kraftig expansion där man blir en viktig del i vår nya resa och framtida tillväxt. Du kommer arbeta med kompetenta och drivna kollegor med hög energinivå i ett dynamiskt bolag.
VILLKOR
Tillsvidareanställning med 6 månaders provanställning.
Omfattning: 100%. Arbetstider: måndag – fredag, dagtid.
Placeringsort: Kalix
Lön och tillträde enligt överenskommelse.
Har du frågor om tjänsten kontakta gärna:
Lena Larson, Ekonomichef, 070-559 08 00 Pontus Andersson, Talent Acquisition Specialist, 070 164 21 14
Facklig företrädare: Unionen,unionen.kalix@respondagroup.com
Urval och intervjuer sker löpande och tillsättning kan ske före sista ansökningsdag. Så vänligen skicka in din ansökan inkl. CV och personligt brev snarast.
I denna process har vi beslutat oss för att inte samarbeta med externa rekryteringsföretag eller annonseringsföretag och undanbeder oss därför kontakt med samtliga.