OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
För vår kunds räkning söker vi en ekonomi- och löneadministratör. Detta är ett konsultuppdrag på 6 månader med stora möjligheter till överrekrytering därefter. Vår kund som verkar inom solcellsbranschen har sitt kontor i Täby och tillämpar en hybrid-lösning där du förväntas vara på plats på kontoret flera dagar i veckan. Tjänsten är på heltid med start mitten/slutet av augusti.
I rollen som ekonomi- och löneadministratör kommer du ta dig an uppgifter av varierande och stimulerande karaktär. Detta inkluderar i första hand löneadministration därför ser vi fördelar att du tidigare har arbetat med lönehantering, hantering av avtal/fakturor och andra ekonomiuppgifter. Du kommer även agera intern kontaktperson mot extern redovisningsbyrå som i dagsläget hanterar allt löpande gällande redovisningen.
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter;
- Lönehantering för 11-16 personer
- Understödja extern redovisningsfunktion med hantering av fakturor, stämma av månadsbokslut, mm
- Administration av avtal
- Enklare budgetarbete
- Assistens åt VD med administration
- Kontaktperson för vissa leverantörer
- Visma Lön 300
- Visma tid
- Plus om erfarenhet av Fortnox
Personliga egenskaper;
För att lyckas i rollen tror vi att du trivs och uppskattar omväxling och utmaningar. Du gillar att arbeta i högt tempo och att prioritera bland dina arbetsuppgifter faller sig naturligt. Som person är du noggrann, välorganiserad, analytisk och prestigelös. Rollen kräver också att du är en serviceminded person som gillar att ha kontakt med olika typer av människor och duktig på att kommunicera. Vi ser gärna också att du är en person som är flexibel och lösningsorienterad och gillar att jobba i en föränderlig miljö.
Ansökan
För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta Talent Acquisition Manager Atena Vinogradova på 072-394 33 22.
Vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut. Sista ansökningsdag är 2022-08-17.
Tänk på att din ansökan inte ska innehålla känsliga personuppgifter, såsom exempelvis uppgifter om hälsa, religiös eller filosofisk övertygelse, politiska åsikter eller facktillhörighet. I det fall den sökta tjänsten medför ekonomiskt ansvar kommer en kreditupplysning att genomföras avseende slutkandidaten.
Varmt välkommen med din ansökan!
Konsult hos SJR
Att arbeta som konsult hos SJR innebär att du blir en del av en dedikerad organisation med kompetens att ge dig perfekta förutsättningar att utvecklas både inom din yrkesroll och på ett personligt plan. Du får tillgång till vårt stora nätverk av intressanta företag och uppdragsgivare och därmed en unik möjlighet att ta din karriär till nästa steg.
Vi på SJR bryr oss om vår personal och tillsammans med oss får du en långsiktig partner som ger dig trygghet och stöd. Vi är lyhörda för dina behov och du kommer att ha en nära relation med din konsultchef som hjälper dig med dina utmaningar.
Om företaget
SJR in Sweden (SJR) är ett av Sveriges ledande och mest erfarna bolag inom rekrytering och konsultlösningar. Ända sedan starten 1993 har vi varit specialiserade inom såväl personlighetsbedömning som de områden vi rekryterar till, vilket ger oss en unik förmåga att utifrån högt ställda krav matcha rätt kompetens med rätt uppdragsgivare. Vi erbjuder specialistkompetens inom Finance, HR, Supply Chain och IT.
SJR är idag cirka 550 medarbetare med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Helsingborg och Uppsala. Koncernen består av moderbolaget Ogunsen AB med dotterbolagen SJR in Sweden AB och WES AB.
För information om hur vi behandlar kandidaters personuppgifter se vår Integritetspolicy (https://sjr.se/integritetspolicy/)
Kontaktpersoner på detta företaget
Tomas Vinnersten
Magnus Mellborg
Karin Fors
031-333 54 75
Liza Dahlin
0766-471620
Liina Fagerberg
031-750 33 91
Caroline Karlsson
031-333 54 71
Charlotte Jerleke
Magnus Mellborg
+46 766 47 16 18
Rebecca Dellborg
+46 70 471 59 02
Amanda Karlsson
031-333 54 88