OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om företaget
Huddig AB utvecklar, tillverkar och säljer Huddig grävlastare till el-, järnvägs- och entreprenadbranschen. Huddig har länge varit marknadsledande bland grävlastare där vi erbjuder den ultimata lösningen för effektivt arbete inom segmenten: city, cable och rail. Huddig AB ligger i framkant i utvecklingen av hybridteknik för entreprenadmaskiner och har under 2022 startat serieproduktion av världens första grävlastare med full hybridteknik.
Huddig AB arbetar långsiktigt med kunden i fokus och erbjuder ett brett utbud av lösningar för olika användningsområden med högsta kvalitet och ypperlig service. Huddig AB är beläget i Hudiksvall och har ca 115 medarbetare. Vi har även ett etablerat återförsäljarnät i 13 länder runt om i världen. På huvudkontoret i Hudiksvall finns avdelningarna Produktutveckling, Konstruktion, Marknad, Försäljning, Eftermarknad, Inköp, Logistik och Ekonomi. Till vår ekonomiavdelning söker vi nu en ekonomi- och löneadministratör.
Dina arbetsuppgifter
I rollen som ekonomi- och löneadministratör hos Huddig kommer du få varierade och utvecklande dagar på ett innovativt företag med ett starkt hållbarhetsfokus. Rollen är bred och innebär arbetsuppgifter som löpande redovisning, hantering av reskontran samt in- och utbetalningar. Vidare sköter du lönehanteringen från kontrollerad tidrapport och reseräkning till färdig bankfil med efterföljande rapporteringar och statistik. Du arbetar nära dina kollegor på ekonomiavdelningen och rapporterar direkt till ekonomichef. Du kommer ha en central roll på företaget då administration förekommande i en reception, så som mottagande av besök och hantering av växel ingår i din tjänst vilket innebär många kontaktytor.
Din profil
Du har tidigare erfarenhet av både redovisning och löner och är därför van att självständigt hantera de frågeställningar som uppkommer inom dessa områden. Ditt strukturerade arbetssätt gör att du på ett tryggt och stabilt sätt kan lösa både enklare och mer komplicerade arbetsuppgifter. Du förstår vikten av att hålla deadlines, har ett prestigelöst förhållningssätt mot det gemensamma målet och det som genomsyrar hela din profil är att du har en mycket god samarbetsförmåga.
Vi ser gärna att du tar initiativ till att förbättra processer inom ditt ansvarsområde och fäster stor vikt vid dina personliga egenskaper och din förmåga att arbeta självständigt såväl som i team. Goda kunskaper i Office-paketet är en förutsättning, dessutom är erfarenhet av Konteks lönesystem och Monitors affärssystem meriterande. Svenska och engelska behärskar du i tal och skrift.
Ansökan
Rekryteringsprocessen hanteras av Clockwork Bemanning & Rekrytering AB. Frågor om tjänsten hänvisas därför till rekryteringskonsult Susanna Wroblewski på susanna.wroblewski@clwork.se alternativt 073-351 27 43. Sök tjänsten senast den 13 november via www.clockworkpersonal.se