OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Sunnemo Åkeri är ett värmländskt familjeföretag grundat 1998. Idag har vi 30 anställda och 20 lastbilar ute på våra svenska vägar. Vi levererar allt från industrigods till dagligvaruprodukter och kör i större delen av Mellansverige. Våra medarbetare trivs hos oss och vi jobbar ständigt med att alla anställda ska känna trivsel och flexibilitet på jobbet.
Rollen
Som Ekonomi – och löneadministratör hos oss får du en viktig roll i bolaget där du har ett helhetsansvar för vårt ekonomi -och lönearbete. Tidigare har vår ekonomi och lönefunktion bedrivits av externpart så rollen är ny hos oss. Denna nysatsning innebär att du kommet få driva och utveckla samt sätta din egen prägel på rollen.
Huvudsakliga arbetsuppgifter:
• Löpande bokföring
• Fakturering samt in-och utbetalning
• Löneadministration med tillhörande rapportering för 30 anställda
• Utforma rutiner och processer inom ekonomi och personalfrågor
• Administration och inköp
• Övrig kontorsadministration
• Rapportering gällande pension och andra försäkringar
• Myndighetskontakter, statistik, intyg etc
Vi använder idag lönesystemet HogiaLön samt Fortnox.
Vem är du?
Vi söker dig som har en utbildning inom ekonomi alternativt likvärdig erfarenhet av ekonomiyrket. Du är självgående i ditt arbete och har goda systemkunskaper. Du uttrycker dig väl i tal och skrift och har goda språkkunskaper i svenska. Du har erfarenhet av löneadministration och av administrativt arbete.
Har du erfarenhet av Fortnox och HogiaLön är det meriterande.
Som person är du lyhörd och samarbetsvillig. Du kan hålla ett gott tempo och leverera arbete i god kvalitet mot deadlines. Du är ansvarstagande, har god social kompetens och tycker om att ha varierande arbetsuppgifter. Slutligen är du hjälpsam och hjälper gärna till där det behövs på kontoret.
Då vi är ett litet gäng på kontoret är vi måna om att alla ska känna arbetsglädje och trivsel, det är därför viktigt att du vill vara med och bidra till detta.
Tjänsten är mellan 75 och 100 procent med placeringsort Karlstad.
Sista ansökningsdatum är 12 december 2021. Intervjuer sker löpande, så tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdatum. Vid frågor om tjänsten, kontakta ansvarig rekryteringskonsult Sofia Kyrk, sofia.kyrk@qtym.se alt. 072-146 11 64.
Ansökningar tas emot via ansökningsknappen.
Varmt välkommen med din ansökan!