Ekonomi- och löneansvarig

Ekonomi- och löneansvarig

Arbetsbeskrivning

Vi söker en ny medarbetare som brinner för ekonomi och lön och som med nytänk och förändringsvilja vill bli en del av en medelstor organisation med korta beslutsvägar och högt engagemang. Vi drivs av att få utmana, utveckla och stötta barn, unga, vuxna och äldre, skapa livskvalitet och driva på samhällsutvecklingen. Allt vi gör sker med hjärta och omtanke.
Till vårt grannskapskontor söker vi en engagerad ekonomi- och löneansvarig, som vill jobba med varierande arbetsuppgifter i en organisation med många olika typer av verksamheter. Du har ett övergripande helhetsansvar för vår ekonomi och dina arbetsuppgifter kommer att innefatta allt från fakturering, kund- och leverantörsreskontra, löner och löpande bokföring till månads- och årsbokslut där du även är behjälplig med upprättande av årsredovisning.
Du genomför löpande bokföring och löneadministration, agerar stöd till verksamhetschefer och vd samt skapar månatliga rapporter till vår styrelse.
Hos oss blir du visserligen ensam i funktionen som ekonomi- och löneansvarig, men får fem andra kollegor på kontoret i form av chefer och verksamhetsutvecklare. Vi tar stöttning av extern kompetens vid behov i ekonomi- och lönefrågor.
Alla våra verksamheter är samlade centralt i Tillberga i Västerås och i din roll rapporterar du till vår vd.


Dina ansvarsområden
· Löpande redovisning och avstämningar, bokföring, fakturering, projektredovisning och löneadministration
· Ekonomiska prognoser och rapporter
· Månads- och årsbokslut samt årsredovisning
· Stöd och rådgivning till verksamhetschefer och vd
· Du ingår i grannskapskontorets stab och deltar aktivt i organisationens förändrings- och utvecklingsarbete.
· Om du vill bli en del av ett engagerat team och är intresserad av att påverka Tillberga som stadsdel, bidra till social hållbarhet och förbättra människors vardag är detta rätt utmaning för dig!


Din kompetens
· Du har ekonomiutbildning med erfarenhet av löneadministration eller annan likvärdig utbildning
· Som person är du van att arbeta självständigt, ansvarstagande, drivande och strukturerat.
· Du har god IT-kunskap med erfarenhet av ekonomisystem, Excel och övriga Office-program.
· Du behärskar svenska flytande i tal och skrift


Mer om ansökningsprocessen
Rekryterande chef Hannes Lyckholm, 021-81 65 05, hannes.lyckholm@tillbergags.nu, svarar gärna på frågor om tjänsten. Vi följer förstås kollektivavtal med tillhörande förmåner.
Välkommen med din ansökan till rekrytering@tillbergags.nu. Märk din ansökan med ”Ekonomiansvarig”.
Urvalet görs löpande. Din ansökan ska innehålla CV samt ansökningsbrev. I ansökningsbrevet vill vi att du motiverar varför du är lämpad för denna befattning.
Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum löpt ut.
Anställningsform: Tillsvidareanställning
Omfattning: Heltid 100% eller efter överenskommelse
Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons, tack!


Mer om oss
Tillberga Grannskapsservice är ett idéburet kooperativt företag där vinsten återinvesteras i verksamheten. Med 100 anställda bedriver företaget sedan 1993 välfärdsservice i Tillberga med omnejd med verksamheter som grannskapsutveckling, kulturprojekt, förskola, bibliotek, fritidsgård, gruppbostäder, simhall och idrottsanläggningar.
Samverkan med föreningsliv och lokala krafter är grundstenar i företagets strävan för att driva på den hållbara samhällsutvecklingen.
Tillberga Grannskapsservice vann utmärkelsen Årets kooperativ i Sverige 2021. Vårt äldreboende hamnade på tionde plats bland äldreboenden i Sverige i Socialstyrelsens enkät 2019.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Tillberga Grannskapsservice VÄSTERÅS
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 24 mars 2023
  • Ansök senast: 16 april 2023

Besöksadress

Kvistbergav10 A
None

Postadress

Kvistbergavägen 19
VÄSTERÅS, 72233

Liknande jobb


17 december 2024

16 december 2024

11 december 2024