OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Ekonomi och löneansvarig Västerort - Hässelby Villastad
Är du en strukturerad och självgående person som vill vara med och bidra till vårt företags framgångar? Har du intresse för ekonomi, löner, avstämningar och vill ha ett roligt jobb på ett mellanstort och framgångsrikt miljöföretag? Då kan tjänsten hos oss vara något för dig!
Vad kan vi erbjuda dig?
För oss är medarbetaren den viktigaste framgångsfaktorn, där vi alla är med och bidrar till en bättre miljö.
Vi har en företagskultur där vi välkomnar nya idéer och arbetsprocesser. Vi är ett mångkulturellt företag i våra olika verksamheter där alla är med och bidrar till en god och trivsam arbetsmiljö.
Vi är idag ett företag med ca 60 anställda som du kommer att ha en betydande roll för. I denna tjänst kommer du att ha ett nära samarbete med ledningen där du kommer vara med och påverka samt ha stort inflytande.
Vi har kollektivavtal med IKEM, IF Metall och Unionen, där vi erbjuder friskvårdsbidrag samt har företagshälsovård.
Vårt kontor ligger i utkanten av Hässelby Villastad, ett stenkast ifrån badplatsen Lövsta.
Vad går jobbet som ekonomi och löneansvarig ut på?
Dina arbetsuppgifter kommer i första hand vara att sköta löpande bokföring och löner månadsvis inklusive betalningar, avstämningar, rapportering av moms och skatter. Garantera en säker och väl fungerande löneprocess. Vara ett stöd i ekonomiska frågor som uppstår i verksamheten, samt bistå revisorn vid årsbokslut.
Du kommer att tillhöra en mindre administration med sociala och drivna medarbetare som gillar att ha kul tillsammans både under och efter arbetstid!
I rollen kommer du bland annat att
Sköta löpande kontakt med revisor, banker och Skattemyndigheten
Vecko- månadsrapportering till moderbolaget
Är du vår nya ekonomi och löneansvarige?
Det här jobbet passar dig som framför allt är proaktiv, strategisk och metodisk i de arbetsuppgifter du tar dig an. Du har flera års erfarenhet av självständigt arbete av beskrivna arbetsuppgifter, hantering av löner och förmåner för både arbetare och tjänstemän.
Det är meriterande om du arbetat i Visma administration, Visma anläggningsregister, Hogia lön och är van att arbeta i excel.
Kvalifikationer
Är utbildad ekonom och har flera års erfarenhet av hantering av löner
Har väldigt god förståelse för processer och för relevanta affärsverktyg
Har mycket goda kunskaper i engelska i både tal och skrift.
Detta är en tillsvidareanställning där vi tillämpar 6 månaders provanställning. Kontoret ligger i Stockholm, i utkanten av Hässelby Villastad- Lövsta
Då vi är ett tight team lägger vi stor vikt vid personliga egenskaper.
Om oss
Svensk Freonåtervinning grundades 1992, ingår i dag i Eko-Service Skandinavien AB där även Super Soptunnas verksamhet med återvinningscentraler finns med. Vi var bland de första som kunde erbjuda en totallösning för freonåtervinning. I dag tar vi hand om ca 170.000 kylmöbler per år från både mindre och större företag. För oss har det alltid varit viktigt att både uppnå en effektiv återvinning och kunna erbjuda flexibla lösningar med maximal valfrihet.
Som företag bryr vi oss om mångfald, jämställdhet och att alla är lika olika som lika där det är av stor vikt att vi alla bidrar till både miljön och vår arbetsmiljö, då vi lägger stor vikt av de personliga egenskaperna i denna rekrytering.
Om du tycker att denna roll skulle passa dig så tveka inte på att skicka in din ansökan redan i dag.