OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Köpings pastorat söker en assistent med fokus på lönehantering.
Vi har ca 60 anställda och ungefär lika många förtroendevalda och övriga uppdragstagare. Här arbetar du nära kanslichefen tillsammans med ytterligare en assistent och en handläggare i en unik kontorsmiljö i centrala Köping. Vi har en god arbetsmiljö med generösa personalförmåner.
Arbetsuppgifterna är varierande och din roll kräver självständighet och ansvarstagande. Du behöver vara noggrann, flexibel och tålmodig och du ska kunna representera Svenska kyrkan.
Lönehanteringen omfattar hela processkedjan från inkomna löneunderlag till färdiga löneutbetalningar. Vidare ansvarar du för upprättande av arbetsgivardeklarationer till Skatteverket, anställningsbevis, arbetsgivarintyg, bidragsrekvisioner m.m. Ekonomihanteringen omfattar bl.a. kontroll och kontering av bokföringsunderlag, bokföring, avstämningar, biträdande vid bokslut, upprättande av statistik samt hantering av pastoratets avtalsregister.
Det är meriterande om du är bekväm med att arbeta i Hogia-miljö, särskilt om du använt Svenska Kyrkans system tidigare. Vi tillämpar provanställning för att säkerställa att du trivs i den relativt lilla arbetsgruppen. Nuvarande assistent, som går i pension, finns med en tid för introduktion. Anställningsdatum är förslagsvis 2022-02-01.