Ekonomi- och löneassistent

Ekonomi- och löneassistent

Arbetsbeskrivning

Om företaget
LB-Hus är en av landets ledande leverantörer av nyckelfärdiga småhus på totalentreprenad. Företaget ingår i Svensk Husproduktion AB och har fabrik och huvudkontor i Bromölla. LB-Hus sysselsätter ca 160 medarbetare och verkar inom affärsområdena: Styckehus och B2B. Koncernbolaget, Svensk Husproduktion AB, är idag Sveriges största styckehuskoncern, med en omsättning på ca 2 mdkr. Läs mer om oss på www.svenskhusproduktion.se och www.lbhus.se

Vi söker en ekonomi- och löneassistent. I denna rekrytering samarbetar vi med Wikan Personal.

Dina arbetsuppgifter
Du kommer att tillhöra företagets ekonomiavdelning som består av fem medarbetare. I rollen som ekonomiassistent arbetar du brett och varierat med arbetsuppgifter inom redovisning och lön etc.
Arbetsuppgifterna som ekonomiassistent hos oss består av:

• Löpande bokföring
• Leverantörsreskontra
• Kundfakturering
• Lön
• Controllerarbetsuppgifter
• Momsredovisning
• Avstämningar
• Betalningar
• Utlägg
• Punktskatter, återbetalning
• Månads – och årsbokslut

Du rapporterar till vår ekonomichef.

Din bakgrund/Dina egenskaper
Du som söker har några års erfarenhet av liknande ekonomiarbete och är trygg och självständig i rollen som ekonomiassistent. Du har relevant utbildning inom ekonomi och redovisning inom yrkeshögskola eller högskola. Du har god förståelse för hur flödet fungerar igenom hela ekonomiprocessen med framförallt redovisning och lön. Du trivs med att jobba i en organisation med deadlines för redovisning och rapportering. Meriterande om du tidigare arbetat som ekonomiassistent i ett medelstort producerande företag med projektredovisning.

Du ska kunna uttrycka dig väl i tal och skrift. Du ska ha god datorvana och ha lätt för att sätta dig in i nya system. Tjänsten kräver att du är en van användare av Office-paketet (främst Excel), ekonomisystem och gärna har erfarenhet av Kontek.
Vi använder oss av Jeeves och ska implementera ett tolkningssystem som heter Opto. Via dina tidigare roller har du skaffat dig kunskap kring ekonomiska lagar och rutiner och vi ser gärna att du har intresse för controllerarbetsuppgifter.

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och söker dig som är noggrann, flexibel och uppträder affärsmässigt. Du trivs med att arbeta i team och har lätt för att samarbeta och samtidigt är du självgående i rollen som ekonomiassistent. I ditt arbetssätt är du effektiv, stresstålig, strukturerad och har lätt för att lära nytt.

Information och kontakt
Tjänsten är en rekrytering på heltid via Wikan Personal. Tillträde sker efter överenskommelse. Vi tillämpar löpande urval så välkommen med din ansökan snarast möjligt via www.wikan.se. Sista ansökningsdag är den 22 juli.

För mer information eller frågor, välkommen att kontakta Sara Kvist på 044 -590 65 12.

Välkommen med din ansökan!

Om Wikan Personal
Wikan Personal är ett auktoriserat och etablerat bemannings- och rekryteringsföretag. Med lokal förankring vill vi hjälpa företag och organisationer med kompetent och välmotiverad personal. Wikan har kontor på 15 orter i Sverige, omsätter ca 450 Msek och har omkring 1000 anställda. Läs mer på www.wikan.se

Kontaktpersoner på detta företaget

Marie Andersson
0381-480 951
Elof Jansson
044-590 65 04
Lars Berntsson
044-5906505
Dan Samuelsson
044-590 65 01
Stefan Johansson
0417-77 99 81
Petter Bengtsson
0417-77 99 83
Catharina Holgersson
0417-77 99 82
Stefan Johansson
0417-779981
Andreas Håkansson
044-590 65 07
Petter Bengtsson
0417-779983

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Wikan Personal AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 17 juni 2022
  • Ansök senast: 22 juli 2022

Besöksadress

Järnvägsgatan 2
None

Postadress

Götgatan 1
Kristianstad, 29133

Liknande jobb


21 november 2024