Ekonomi- och löneassistent till Kristinehamns Energi

Ekonomi- och löneassistent till Kristinehamns Energi

Arbetsbeskrivning

Kristinehamns Elnät AB, Kristinehamns Fjärrvärme AB, och Kristinehamns Energi Fastighets AB ingår som dotterbolag i Kristinehamns Energi AB koncernen, som till 100 % ägs av Kristinehamns Kommun.

Koncernen har 23 anställda och en omsättning på ca 70 miljoner.

Vår Vision
”Vi ska vara ett framåtlutat energi- och teknikbolag där vi utvecklas, utvecklar och bidrar med rätt energi- och tekniklösningar för ett väl fungerande liv och näringsliv samt att vi är ett föredöme som arbetsplats och samhällsnyttigt bolag”

Vår Affärsidé
”Vi ger våra kunder ljus, värme, trygghet och komfort!”

Om rollen:
Som ekonomi- och löneassistent arbetar du med löpande bokföring, du ansvar för kund- och leverantörsreskontran samt för viss fakturering. Du ansvarar för inrapportering av moms, arbetsgivaravgifter, f-skatt och energiskatt. I rollen ingår avstämningar av vissa balanskonton i samband med månadsbokslut, hantering av kassa samt ansvar för lönehantering. Viss personaladministration ingår även såsom hantering av anställningsavtal, arbetsgivarintyg, rapportering mm. Vidare kommer vara delaktig i ekonomifunktionens intern kontrollarbete samt diarieföring.

Utöver ovanstående kommer du även att:

• Självständigt driva enskilda uppdrag/projekt som är tidsbegränsade
• Vara med och bidra till att utveckla, effektivisera och digitalisera ekonomi- och personalfunktionen
• Bidra till att uppsatta mål och resultat nås för funktionen på ett effektivt och professionellt sätt

Som ekonomi- och löneassistentens ingår du i ekonomiavdelningen som består av ekonomichef samt av dig som ekonomi- och löneassistent.

Vem söker vi:
Vi söker dig som har en ekonomisk utbildning på lägst gymnasienivå samt ett par års erfarenhet från att ha arbetat med motsvarande arbetsuppgifter. Du har mycket god erfarenhet av Office, främst Excel samt van att arbeta i större ekonomisystem (Raindance, IFS, SAP). Du har erfarenhet från lönehantering. Har du erfarenhet av bokslutsarbete är det meriterande.

På ekonomiavdelningen arbetar vi med att utveckla oss i intern konsultrollen. Det är där viktigt att du alltid har kunden i fokus och att service är självklart för dig samt att du i ditt arbetssätt är utåtriktad och professionell.

Vi tror att du trivs med att arbeta i en mindre organisation där din personliga insats är viktig för hela arbetsteamet och organisationen. Du har förmåga att driva ditt arbete självständigt och är inte rädd för att ta tag i saker och tänka i nya banor. Du tar egna initiativ och har förmågan att fatta beslut samt har lätt för att kommunicera och skapa förutsättningar för en god dialog med medarbetare och kollegor. I din roll som ekonomi- och löneassistent är det viktigt att du kan hantera sekretess.

Som person är du resultatorienterad, noggrann, analytisk, ansvarstagande, ordningsam, positiv, flexibel, och har lätt för att samarbeta inom den egna gruppen men också med andra funktioner inom koncernen.

Vi erbjuder dig:
Arbetsglädje, utveckling, varierande arbetsuppgifter och inte minst ett härligt gäng kollegor är bara några av de delar som kännetecknar hur det är att jobba på Kristinehamns Energi.

Övrigt:

Tjänsten motsvarar 75 % av en heltidstjänst.

Tillträde 2021-09-06

Rekryteringen sker i samarbete med Qtym. Om du har frågor om tjänsten får du gärna kontakta ansvarig rekryteringskonsult: Sofia Kyrk, sofia.kyrk@qtym.se alt. 072-146 11 64

Intervjuer sker löpande, sista ansökningsdag är 1 augusti.

Vi är nyfikna på dig, varmt välkommen med din ansökan!

.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Qtym
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Deltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 9 juli 2021
  • Ansök senast: 1 augusti 2021

Liknande jobb


21 november 2024