OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Gillar du ekonomi och administration?
LBC-Ängstorp AB ägs av ett tjugotal åkare. Vi finns i Laholm och är ca 50 anställda som tillsammans med våra delägare sysselsätter runt 120 medarbetare och omsätter knappt 160 Mkr inom områdena mark/entreprenad, grus/berg, transporter, verkstad, lager och återvinning.
Vi söker en pigg och glad Ekonomiassistent till vårt kontor i Laholm. Som ekonomiassistent och administratör hos oss kommer du till en ekonomiavdelning som utgörs av dig samt en ekonomichef.
Arbetsuppgifterna kommer vara väldigt varierande, men kommer att innehålla återkommande arbetsuppgifter som rör bokföring, fakturering och in- och utbetalningar samt viss lönehantering.
Vare sig man arbetar på ekonomiavdelningen eller tillsammans med de andra avdelningarna erbjuds du en god stämning med högt i tak. Du får ett spännande och omväxlande arbete som innehåller såväl nya som återkommande arbetsuppgifter varje månad.
Företaget har de senaste åren arbetat för att modernisera och på så vis effektivisera den administrativa delen av bolaget. Vi ser därför att du har ett intresse i förbättring och digitalisering som en del i ditt dagliga arbete.
Huvudsakliga arbetsuppgifter
In- och utbetalningar
Lönehantering (förberedelse av lön då själva lönekörningen körs externt)
Bistå medarbetare med lönerelaterade frågor
Leverantörsreskontra
Kundreskontra inklusive påminnelse och räntefakturering
En del löpande bokföring
Fakturahantering
Övriga ad hoc-uppgifter inom ekonomi och administration
Utbildning, Erfarenheter och Egenskaper
Administrativ/ekonomisk gymnasieutbildning
Arbetat med liknande arbetsuppgifter tidigare
Talar och skriver obehindrat på svenska och har goda kunskaper i Engelska
God datorvana och kunskaper i Officepaketet
Ansvarstagande
Social, trivs i en roll där du får samarbeta med andra.
Strukturerad
Arbetstid 7-16
Tjänsten är anpassningsbar mellan 80-100% och vi kommer rekrytera löpande.