Ekonomi- och orderadministratör till spännande internationellt bolag!

Ekonomi- och orderadministratör till spännande internationellt bolag!

Arbetsbeskrivning

Har du flera års erfarenhet av att hantera administration som rör order och ekonomi? Just nu söker vi en konsult som kommer att jobba med kund/leverantörsreskontra och att ta emot och skicka order. Uppdraget är på heltid med start omgående och kommer att pågå under ett halvår. Dock finns det mycket bra möjligheter för rätt person att bli förlängd eller också på sikt bli direktrekryterad till vår kund. Företaget har ett stort långsiktigt behov. Vi intervjuar löpande så ansök redan idag så att du inte går miste om denna möjlighet!

Om tjänsten
Du kommer att ingå i en arbetsplats bestående av 15 personer på kontoret i Göteborg och där god stöttning hos andra medarbetare som har liknande arbetsansvar finns. Vår kund jobbar med mätinstrument och är ett stort internationellt bolag som värderar samarbete, god kommunikation och öppenhet!

Dina arbetsuppgifter i huvudsak
Arbetet kommer att vara fokuserat på kundkontakt och att följa flöden från start till mål med att ta in en order och hantera denna. Som Ekonomi- och orderadministratör så kommer du bland annat att jobba med följande:
• Kontera leverantörsfakturor
• Skapa, skicka och följa upp kundfakturor
• Lagerförändringsjournaler
• Internrapportering
• Ta emot förfrågan från kund och skapa offert
• Hantera interna förfrågningar om tillgång, kostnad/pris etc.
• Ta emot kundorder
• Reservdelsbeställningar internt & externa underleverantörer
• Lagerinventering
• Nyupplägg och ändringar av (reservdels)artiklar

Vem är du?
Vi letar efter dig som har erfarenhet av liknande jobb, minst fem år. Du behöver också känna dig trygg med att hantera kund/leverantörsreskontra och ha kunskaper om lagerhantering. Utbildningsmässigt behöver du ha en bakgrund inom handel/administration/ekonomi och språkmässigt behöver du känna dig trygg med både svenska och engelska i tal och skrift. Ytterligare språk meriterande. Vi ser också gärna att du har erfarenhet av Visma.

För att matcha uppdraget krävs det att du är kollegial, hjälpsam, samarbetsvillig och nyfiken att stötta utanför den egna rollen. Du är prestigelös och tar dig an olika arbetsuppgifter! Vi ser också att du är bra på att kommunicera internt & externt. Eftersom du har ansvar över helheten av flöden så krävs det att du har en god förmåga att skapa dig en övergripande bild, men också att du har ett öga för detaljer och är noggrann så att det blir rätt och riktigt gjort.

Om verksamheten
Konsultrollen passar dig som på kort tid vill skaffa dig bred erfarenhet. Vi erbjuder dig chansen att arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken där du kan utveckla din kompetens och bredda ditt CV. Du kommer att trivas som konsult om du söker en värld av spännande uppdrag och nya kontaktnät. Vid din sida har du din konsultchef som agerar bollplank och stöttar dig i att lyckas på dina uppdrag. Vi vill att du ska må bra och trivas med oss på Poolia. Därför erbjuder vi dig friskvårdsbidrag, rabatter på olika träningsanläggningar och ordnar regelbundet sociala aktiviteter. Självklart omfattas din anställning på Poolia av kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension samt företagshälsovård.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Poolia Väst AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 5 november 2021
  • Ansök senast: 21 november 2021

Liknande jobb


Administratör Teknisk Fastighetsservice AB

Administratör Teknisk Fastighetsservice AB

7 oktober 2024