OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
EKC Nordic Trading AB grundades 1972 och har sedan dess varit i familjens ägo. Sedan 2007 har EKC Nordic Trading AB bedrivit grossistverksamhet med import av
MSpa utespa, och Cleanmate robotdammsugare. EKC Nordic Trading AB äger och driver även e-handelsbutikerna Spelexperterna.se och Padelexperterna.se
Även försäljning av andra varumärken och produkter anpassade för kampanjer och promotion är en del av verksamheten. Läs mer på www.ekcnordictrading.se
Vi söker nu en ekonomi- och orderadminstratör till EKC Nordic Trading. Vill du jobba med ett härligt gäng på ett bolag som växer och satsar så är detta rollen för dig!
Rollen är ett föräldravikariat med start omgående och till och 2024-03-31.Du kommer att bli anställd av OnePartnerGroup och uthyrd till EKC.
Urval kommer att ske löpande så tveka inte med din ansökan!
Arbetsuppgifter:
Rollen kommer att vara bred och du kommer att verka mot många olika kontaktytor.
Dina primära arbetsuppgifter rör sig inom ekonomi och administration men som på många mindre bolag så kommer du säkerligen att få kavla upp ärmarna och hugga i där det behövs.
Exempel på arbetsuppgifter kan vara: Orderhantering
Bokning av transporter
Kundfakturor och leverantörsfakturor
Leverantörsbetalningar
Kundreskontra
Lättare bokföring
Utöver detta tillkommer en sedvanliga kontorsuppgifter.
Din profil:
Vi söker dig som har tidigare erfarenhet av liknande arbete. Har du utbildning inom ekonomi, exempelvis YH, ses det som meriterande. Likaså systemvana samt bokning av transporter. EKC arbetar i VISMA 2000 och vi ser gärna att du har erfarenhet av det, eller motsvarande system. Som person är du serviceminded, framåt, noggrann och sätter värde i att arbetet blir ordentligt och rätt utfört. Du trivs med siffror och du gillar när administrationen går din väg.
För rollen är flytande svenska i tal och skrift ett krav.
I denna roll samarbetar med EKC Nordic Trading med OnePartnerGroup. För frågor och liknande ta kontakt med ansvarig konsultchef Eric Alverus på 072 – 377 48 86 eller eric.alverus@onepartnergroup.se
Varmt välkommen med din ansökan!
Vad erbjuder vi dig...
Denna tjänst innebär att du kommer att bli anställd av oss på OnePartnerGroup och du kommer att tillbringa dina arbetsdagar hos det aktuella företaget. Som anställd hos oss kan du få prova på olika roller, dra nytta av din befintliga kompetens eller kanske ta nästa steg i karriären, samtidigt som du har samma trygghet som hos andra företag. Det betyder att vi har kollektivavtal, med allt vad det innebär vad gäller försäkringar, tjänstepension och fackliga relationer och du kommer ha en regelbunden kontakt med din konsultchef. Hos oss får du alltså testa nya utmaningar och utmanas under trygga förhållanden.
Vi på OnePartnerGroup jobbar med rekrytering och bemanning utifrån vår största drivkraft – att se dig lyckas och nå dina mål på både kort-och långsikt. Därför kan du lita på att vi gör vårt bästa för att hitta ett jobb som ska passa dig, oavsett om det gäller en tjänst som anställd hos oss eller rekrytering till någon av våra kunder. Med en lokal förankring på ett 40-tal orter, från Malmö i söder till Kalix i norr, finns vi nära dig. Utifrån ett brett kontaktnät och med en god lokalkännedom erbjuder vi ett stort utbud av lediga tjänster som kan passa dig, inom flera branscher. Välkommen till Sveriges lokalaste rekryterings-och bemanningsföretag du också.