Ekonomi- och ordersupport

Ekonomi- och ordersupport

Arbetsbeskrivning

Välkommen till Varbergsköket!
Varbergsköket är det nya namnet för sammanslagna LCT Produktion AB och Blekinge Delikatesser AB. Vi flyttade nyligen till vår toppmoderna anläggning i Varberg där vi främst producerar majonnäs och majonnäsbaserade såser, sallader och dressingar till kunder inom dagligvaruhandeln, foodservice samt industri. Vi är nära 50 anställda och omsätter ca 140 MSEK.
Vi ingår i den internationella livsmedelskoncernen Wernsing Food Family som har över 80 företag representerat i över 20 länder, omsätter ca 15 000 MSEK och har över 4 000 anställda. I Sverige finns systerföretagen Vätternpotatis, GG Handel samt WFS.
Ditt uppdrag
Då vi är ett företag mitt i en förändringsresa behöver vi utöka vår supportavdelning inom ekonomi, order och administration. En roll med väldigt varierande arbetsuppgifter.
Till en början kommer fokus att vara att lära sig vårt affärssystem samt övergripande kring orderhantering och ekonomisupport.
I tjänsten ingår bland annat:
Reception- och kontorsansvar (Bland annat ta emot besökare, svara på kunders och övriga intressenters frågor, beställa kontorsmaterial, kaffe och övrigt som behövs till kontor och matsal, kontakt med administrativa leverantörer angående skrivare och dylikt med mera)
Diverse ekonomiuppgifter så som avstämningar in- och utbetalningar, avstämning bokföring, registrera utbetalningar, följa upp avvikelser, kundfakturering och leverantörsfakturahantering.
Backup för orderavdelningen vid behov (Vid exempelvis sjukdom, ledighet eller hög belastning)
Ansvara över vår tidsregistreringssystem (Registrera ny personal, korrigera felaktiga stämplingar, underhålla arbetsscheman, kontakt med leverantör vid behov etc)
Uppdatera databaser i våra diverse affärssystem samt registervård (prislistor, kunder, leverantörer, artiklar etc)
Supporta ledningsgruppen med olika uppdrag som exempelvis sammanställa underlag och analyser, introducera en nyanställd, planera ett företagsevent.
Se över och boka extern service för fastighetsskötsel (gräsklippning, snöskottning, fönsterputs etc)



Vem är du?
Vi söker dig som har tidigare erfarenhet av en administrativ roll men även kunskap om de olika ekonomiuppgifterna. Du har goda kunskaper i svenska och engelska och har god datavana. Du kan snabbt sätta dig in i för dig nya affärssystem och arbetsuppgifter men är inte heller rädd för att be om hjälp när det behövs.
Då rollen innebär en hel del kontakt med andra ser vi gärna att du är flexibel, serviceminded och alltid professionell i ditt bemötande oavsett situation. Vidare ser vi att du är ansvarsfull, har en god samarbetsförmåga och tycker om att stötta dina kollegor. Du tar dig an arbetsuppgifter på ett noggrant och strukturerat sätt och trivs med att "hålla många bollar i luften".
Du ska vara bekväm med att vara mitt i en organisationsförändring. Du har inget emot att snabba beslut fattas och är bra på att anpassa dig i nya situationer.
Din ansökan.
Skicka in din ansökan till astrit.hodza@varbergskoket.se
Intervjuer kommer hållas löpande så vänta inte med att söka!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Varbergsköket AB VARBERG
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 17 januari 2022
  • Ansök senast: 16 februari 2022

Postadress

Honungsgatan 25
VARBERG, 43248

Liknande jobb


Redovisningsassistent

Redovisningsassistent

20 december 2024