OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
I Mölndals stad är vi ca 5000 medarbetare som är stolta över att ha ett av Sveriges viktigaste jobb; att skapa bästa möjliga vardag för Mölndalsborna. Våra ledord är mod och kreativitet. För oss är det viktigt att tänka annorlunda och prova nya saker för att vi ska kunna utveckla våra verksamheter och bidra till att Mölndal blir en ännu bättre plats att leva i. Vi vill att de vi är till för ska märka skillnaden och känna engagemanget. Varje dag.
Med närhet till storstaden erbjuder Mölndal en unik natur, kultur- och industrihistorisk miljö. Tillsammans med kollegor som vill samarbeta och dela kunskap, får du ett arbete i en dynamisk region där det är attraktivt att jobba och bo.
Mölndals stad har en centraliserad HR-avdelning med övergripande ansvar för stadens arbetsgivarfrågor. Avdelningen består av Enheten för chefsstöd, Vikarieenheten samt Löneenheten. På Löneenheten är vi 20 medarbetare och här arbetar löneadministratörer, systemadministratörer Timecare planering, systemförvaltare HR-system samt ekonomi- och pensionsadministratörer. När nu en av våra kollegor kommer att gå i pension söker vi hennes efterträdare.
ARBETSUPPGIFTER
Som ekonomi- och pensionsadministratör arbetar du med bokföring av löner, avstämning av balanskonton samt konton för exempelvis löneväxling, kollektivkort och löneskulder. Du redovisar arbetsgivaravgifter samt hanterar administration kopplat till pensioner.
Du samarbetar kontinuerligt med ekonomiavdelningen i frågor gällande redovisning av exempelvis semesterskulder, arbetsgivaravgifter, lön- och pensionsberäkningar etc. Kontroll av fakturor kring pensioner, försäkringar, kollektivkort och löneväxling ingår också i tjänsten.
Du kommer att samarbeta med Pensionsvalet och KPA pension i pensionsfrågor inklusive rapportering av årsfiler. Tjänsten innehåller även rapportering av uppgifter till Skatteverket och Kronofogdemyndigheten.
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har gedigna kunskaper inom ekonomi kopplat till löne- och pensionsområdet. Du har arbetat med bokföring och är en van användare av både ekonomiadministrativa system samt lönesystem. Meriterande är om du har arbetat med Agresso ekonomisystem. Vi tror att du har en eftergymnasial utbildning med inriktning mot ekonomi eller lång erfarenhet av liknande arbetsuppgifter. En förutsättning för att klara av och trivas i rollen är att du kan och förstår lönearbetet på djupet. Meriterande är om du har kunskap om våra kollektivavtal AB och KFS samt våra pensionsavtal AKAP-KL, KAP-KL, OPF-KL, PA KFS-09.
Som person är du positiv, noggrann och strukturerad. Du är en god kommunikatör samt vill och kan samarbeta på ett konstruktivt sätt. Du uttrycker dig väl i tal och skrift och tycker det är roligt med kundkontakt och att ge service. Du förstår vikten av att hjälpas åt i arbetsgruppen och tar stort ansvar för verksamhetens helhet. Stor vikt kommer att läggas vid din personliga lämplighet.
ÖVRIGT
Vi ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund.
Behöver du hjälp med att söka tjänsten? Kontakta kundservice på 0771-10 10 29.
Vi vill upplysa om att din ansökan är en offentlig handling enligt offentlighetsprincipen.
Inför rekryteringsarbetet ha vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Kontaktpersoner på detta företaget
Helena Anund
031-3152014
Benny Lindholm, Vision
070-4677779
Enhetschef Agneta Wagner
031-315 17 73
Enhetschef Lars-Gunnar Olsson
Bemanningsplanerare Helena Anund
031-3152014
HR-chef Maria Bergman
031-3151778
Annika Håkansson, SACO
031-27 37 01
Monica Karlsson, TCO
0704-677050
Lena Sohlberg, Kommunal
031-27 10 81
Bemanningsplanerare Heli Forsberg
031-3152014