OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Ekonomi- och personaladministratör
vid Institutionen för hushållsvetenskap.Vikariat anställning 100% snarast till och med 2007-08-31.
Institutionen för hushållsvetenskap (IHV) består av två avdelningar, Kostvetenskap och Textilvetenskap.IHV har ca 250 helårsstudenter fördelade på två egna program och andra program framför allt lärarprogram.Antalet anställda är ca 45 personer (inkluderande doktorander).Det är övervägande kvinnliga medarbetare och studenter på institutionen.
Arbetsuppgifter: Handha Institutionen för hushållsvetenskaps ekonomi- och personaladministration.
I ekonomihanteringen ingår bland annat betalning av fakturor, anslagsuppföljning/redovisning, bokslut samt budgetbok.
I personaladministrationen ingår bland annat att medverka vid anställningsärenden, handlägga ledigheter, sjukledigheter och reseräkningar, samt att biträda prefekten i skapande av god psykosocial arbetsmiljö.
I anställningen ingår även diarieföring, handha arkivet, vara sekreterare vid institutionsstyrelsemöten, samt i övrigt förekommande kontorsgöromål.
Kvalifikationskriterier: Högskoleutbildning inom ekonomi- och personalfrågor eller motsvarande erfarenhet som av arbetsgivaren bedöms likvärdig.
God datorvana samt erfarenhet av liknande arbete
God organisationsförmåga och servicekänsla.Noggrannhet och förmåga till självständigt arbete.Goda kunskaper i svenska och engelska erfordras.
Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.
Erfarenhet av Raindance, Primula, universitetets ekonomi- och personaladministrativa rutiner samt organisation är mycket önskvärt.
Bedömningsgrunder: Universitetet kommer i denna rekrytering främst att beakta den som efter en helhetsbedömning av kompetens och skicklighet, förutom dokumenterade meriter, bedöms ha de bästa förutsättningarna att genomföra och utveckla aktuella arbetsuppgifter och bidra till en god psykosocial arbetsmiljö.
Uppsala Universitet har ambitionen att främja jämställdheten genom en jämnare könsfördelning.Flertalet anställda inom denna kategori är kvinnor varför vi gärna ser manliga sökande till anställningen.
Individuell lönesättning tillämpas.Det är önskvärt att löneanspråk anges i ansökan.
Om ansökan skickas per fax skall den kompletteras med originalhandling inom en vecka från ansökningstidens utgång.
Kontaktpersoner på detta företaget
Anders Grundström, Saco-rådet
018-471 5380
Carin Söderhäll, TCO/ST
018-471 1997
Stefan Djurström, Seko
018-471 3315
Annette Weyde, OFR/ST
018-471 00 00 (vxl)
Halina Hohethal
018-471 00 00 (vxl)
Kajsa Angerdal Skoglund
Martin Wahlén, bitr kanslichef
+46 18 4711881
Stellan Sandler, vicerektor
+46 18 4714430