Ekonomi- och personaladministratör

Ekonomi- och personaladministratör

Arbetsbeskrivning

Ekonomi- och personaladministratör

Nu söker vi en ekonomi- och personaladministratör till vårt huvudkontor i Örebro för ett vikariat på 18 månader.

I den här rollen blir du en viktig del av vår ekonomifunktion. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter är redovisning, fakturering och ansvarig för kundreskontra samt alla administrativa rutiner som rör löne- och personaladministration. Kundreskontraprocessen innebär registrering av kundinbetalningar, utredning kring dessa, underhåll av kundreskontran, avstämningar mm. I tjänsten ingår också ett ansvar för redovisningen i två av koncernens mindre bolag.

I delen kring personaladministration blir din uppgift att hantera löneberedning, kontoavstämningar, rättelser, korrigering och rapportering till myndigheter. Du har kontakt med externa parter såsom myndigheter och upprättar till exempel skattedeklarationer, arbetsgivarintyg och andra dokument.

I din roll kommer du att ha mycket kontakter över mail och telefon, såväl med externa kunder som internt inom företaget. Du kommer också att ha i uppgift att se över och förbättra våra rutiner gällande löne- och personaladministration, tillsammans med andra medarbetare inom HR och ekonomi. Det kan också röra sig om att fastställa, formulera och kommunicera nya rutiner.

Vi är ett litet team och stöttar varandra där det behövs. Så tillsammans med dina kollegor kommer du även att;

- stödja Team Managers i löpande ekonomi- och lönefrågor

- tillse att administrativa rutiner upprätthålls - sköta kontakten med extern lönehandläggare

- kontakt med medarbetare kring löne- och anställningsfrågor

- supportera redovisningschef och HR-chef i administrativa ärenden

- arbeta med andra vanligt förekommande administrativa arbetsuppgifter och kontorsgöromål

Vi söker dig som tidigare har arbetat med ekonomi- och personaladministration. Du känner dig trygg med de löpande arbetsuppgifterna på en ekonomiavdelning och trivs ypperligt i arbetet med administration och har en god känsla för service. Förutom dina tidigare erfarenheter kommer vi att lägga stor vikt vid personliga egenskaper, där du som person är positiv, flexibel och har förmågan att arbeta noggrant och strukturerat i ett ibland högt tempo. Du är initiativtagande, har lätt för att sätta dig in i nya arbetsuppgifter och prestigelös.

Du har lägst gymnasial ekonomisk utbildning. Kunskap från ekonomisystemet Pyramid är meriterande men inte ett krav. Du har goda kunskaper i MS-Office och framför allt Excel samt erfarenhet att arbete i ett affärssystem. Goda kunskaper i svenska både i tal och skrift, du behöver också kunna tala och skriva på engelska eftersom det är vårt koncernspråk.

Tjänsten är ett vikariat på heltid från 15 april 2021 och 18 månader framåt. Vi intervjuar löpande till denna position, så registrera din ansökan snarast, dock senast 28 februari.

 

 

Passion for precision



Vi är en komplett leverantör av högkvalitativa mätningstekniska tjänster i hela Europa. Vi vill skapa något som ingen annan gjort. Det gör vi genom att se nya möjligheter och genom att alltid jobba för att överträffa förväntningar. Byggbranschen är inne i en spännande tid med nya digitala arbetssätt. Och där vill vi ligga i framkant.

På Exact arbetar vi uitfrån värdegrunden ANSVAR, SAMVERKAN och KUNSKAP. Våra anställda är vår viktigaste resurs och vi erbjuder en varierande vardag med spännande projekt i en internationell miljö. Vi har som ambition att ta tillvara på potentialen hos varje medarbetare och att matcha den enskildes utvecklingsmål med verksamhetens behov. Det är människor med rätt inställning och kunskap som gör den stora skillnaden hos oss. Välkommen till oss på EXACT.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Exact Svenska Mätcenter AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 5 februari 2021
  • Ansök senast: 28 februari 2021

Liknande jobb


20 december 2024

20 december 2024