Ekonomi- och personaladministratör

Ekonomi- och personaladministratör

Arbetsbeskrivning

Varje dag avgörs hundratals mål och ärenden i domstolarna runt om i Sverige. Vår organisation består av medarbetare med olika kompetenser, där var och en är betydelsefull i att upprätthålla rättssäkerhet och hög kvalitet i alla led.



https://www.domstol.se/om-sveriges-domstolar/sa-fungerar-domstolarna/ 


 




Arbetsuppgifter
Vi söker en administratör som har erfarenhet av att arbeta med ekonomi och personalfrågor.

Det är en varierande och spännande tjänst med olika inslag inom administration så som löneadministration, grundläggande ekonomihantering, IT/teknik samt uppföljning/internkontroll. Det kan handla om att hantera delar i HR-processer, löneutbetalning, registrering av frånvaro/tidsrapportering, kvittohantering, kortadministration, systembehörigheter och diarieföring. 

Kvalifikationskrav
För att bli aktuell för den här tjänsten krävs att du har erfarenhet av liknande arbete. Det kan också vara meriterande med en högskoleutbildning inom lämpligt område.

För att prestera väl behöver du vara resultatorienterad, utföra arbetet på ett strukturerat och noggrant sätt samt ha ett gott omdöme. Arbetet ställer krav på att du kan arbeta i ett högt tempo samt är entusiastisk och positiv även under press. Du kan ta in ny kunskap snabbt och har förmåga att anpassa ditt arbetssätt. Du har lätt för att hantera omprioriteringar, att tänka nytt och har en mycket god samarbetsförmåga där du förhåller dig till andra på ett öppet och accepterande sätt.

Det kan vara meriterande om du arbetat med fakturahantering, avtalshantering samt tele-, teknik- och IT-stöd.

Vi fäster stor vikt vid dina personliga egenskaper som social kompetens och god samarbets- och kommunikationsförmåga med ett lösningsorienterat förhållningssätt.

Vi erbjuder dig
Vi erbjuder dig ett intressant, ansvarsfullt och utvecklande arbete i en av vårt samhälles viktigaste verksamheter.
Våra medarbetare är vår viktigaste resurs och som arbetsgivare är vi måna om att medarbetarna mår bra, trivs och finner meningsfullhet i sitt arbete för att på så sätt kunna bidra till domstolens utveckling. Vi eftersträvar en arbetsmiljö där kommunikation är viktig, beslutsvägarna är korta och ett aktivt medarbetarskap är självklart.



Vilka är vi
Förvaltningsrätten har 50 anställda och dömer i ett stort antal måltyper, så som socialförsäkrings-och skattemål, mål enligt socialtjänstlagen och lagen om offentlig upphandling, tvångsmål samt en stor mängd andra förvaltningsmål. Karlstad är en levande och växande kommun, med starkt näringslivsklimat och universitet. Här finns möjlighet till en trivsam boendemiljö och en innehållsrik fritid. Staden har dessutom ett bra strategiskt läge, med goda och snabba förbindelser med större städer som Stockholm, Göteborg och Oslo.

För att säkerställa en inkluderande och rättvis rekryteringsprocess tillämpar Sveriges Domstolar kompetensbaserad rekrytering. Vårt urval bygger på kandidaternas kompetenser och meriter.
Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Förvaltningsrätten i Karlstad
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 8 april 2022
  • Ansök senast: 21 april 2022

Liknande jobb


21 november 2024

21 november 2024

21 november 2024

HR-partner till Centralsjukhuset Kristianstad

HR-partner till Centralsjukhuset Kristianstad

21 november 2024