OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Migrationsverket är det naturliga navet för migrationen till Sverige. Varje år tar vi emot många tusen ansökningar från människor som vill arbeta, besöka, bo eller söka skydd i Sverige. Vi vill underlätta rörligheten över gränser genom god service och en snabb och rättssäker handläggning. Vår vision är ett Sverige som med öppenhet tar tillvara den globala migrationens möjligheter.
Migrationsverket är en arbetsplats som präglas av respekt för människan. Vi strävar efter att ingen ska bli diskriminerad och att alla ska ges lika möjligheter.
Migrationsverket befinner sig i en stark expansionsfas och går nu in i en ny organisation med fokus på ökad kvalitet, effektivitet och service för att möta de ständiga förändringarna i omvärlden. HR-avdelningen spelar en viktig roll i detta utvecklingsarbete och är inne i en spännande förändringsfas med ett tydligt mål att proaktivt bidra till verksamhetsutveckling och att skapa mervärde för chefer och medarbetare. Som ekonomi- och personaladministratör på enheten för HR Partner kommer du att stötta hela enheten och dess medarbetare med administrativa göromål.
Arbetsuppgifter
Du hanterar självständigt löpande ekonomi- och personaladministration, och fungerar som enheternas personalredogörare. I din roll som enhetens personalredogörare kommer du att samarbeta med en kollega och hantera löpande personaladministration. Du kommer ha det yttersta ansvaret för enhetens ekonomiadministration. Du utgör en stödfunktion för enhetschefen i alla frågor som rör personal och budget. Du skall självständigt i förhållande till enhetschef initiera och föreslå åtgärder som faller inom dessa ansvarsområden.
Du deltar aktivt i enheternas budgetprocess samt löpande ekonomisk uppföljning. Du ska upprätta statistik och hantera fakturor på enheterna. Arbetet innebär även mycket kontakt och samarbete med övriga medarbetare både på din egna och andra enheter. I övrigt kommer du utföra arbetsuppgifter enligt närmaste chefs instruktion.
Arbetet kommer huvudsakligen att innebära:
· Ansvarar för att bevaka, kontrollera och kontera fakturor.
· Tar hand om avdelnings anläggningsregister och personakter.
· Ansvarar för att ge lönehandläggaren information som påverkar lönen för den anställde.
· Är behörig beställare och kvalitetssäkrar våra inköpsrutiner
· Beställer resor och arrangerar konferenser.
· Är avdelningens användarstöd
Kvalifikationer
Vi ser att du som söker har lägst gymnasieutbildning med inriktning på ekonomi, KY-utbildning inom ekonomiadministration, personaladministration eller har annan kombination av utbildnings- och erfarenhetsbakgrund som arbetsgivaren bedömer lämplig. Du har arbetat med personaladministration, ekonomi eller annat administrativt arbete som bedöms lämplig för tjänsten. Meriterande med erfarenhet av att arbeta med förbättringsarbete.
Du har god förmåga att uttrycka dig på svenska i tal och skrift och du har goda kunskaper i Officepaketet. Du har kunskaper av att arbeta i något PA-system eller ekonomisystem.
Vi ser att du är strukturerad, självgående, initiativtagande samt har en god servicekänsla. Krav ställs på flexibilitet och mycket god samarbetsförmåga.
Upplysningar
Vi tillämpar individuell lönesättning
Anställningsform: Tillsvidare anställning
Tillträde: Snarast
Stationeringsort: Norrköping
Ansökan
Välkommen med din ansökan och meritförteckning till Migrationsverket senast den 3 april 2015.
Vi tar endast emot din ansökan via vårt rekryteringssystem ReachMee.
Migrationsverket avböjer vänligt men bestämt alla samtal från försäljare av rekryteringstjänster och annonser.