OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Grimsås åkeri är ett familjeföretag med anor från 1930-talet. Vi är ett team som tänker modernt när det gäller såväl fordon som personal. När det gäller miljön tänker vi på att ha rationella transporter. Grimsås åkeri ingår tillsammans med fem företag i Hållbara åkerier som samarbetar i frågor kring miljö, trafiksäkerhet och arbetsmiljö och är sedan 2001 certifierade enligt ISO 14001 av Sveriges Åkeriföretag. Grimsås åkeri är även ett medlemsföretag i Lastbilscentralen i Svenljunga. Vi omsätter omkring 25 MKR och har idag 15 anställda.
Dina arbetsuppgifter
- Administrativa uppgifter, ekonomirapporter, analyser m.m.
- Löner
- Personalfrågor
- Bokföring
- Växel
Din profil
Vi söker dig som jobbat några år med ekonomi och löner och som vill ha en ny utmaning. På Grimsås åkeri som är ett litet företag får du möjlighet att bredda ditt arbetsinnehåll med personal- och it-frågor. Du bör ha någon form av ekonomiutbildning i grunden. Har du erfarenhet av transportbranschen är det meriterande. I den här tjänsten är det bra om du har intresse av personallhantering och arbetsrättsfrågor. Du är en van dataanvändare och har du även intresse finns möjligheten att påverka företagets it-utveckling. Som person trivs du med ett varierande arbetsinnehåll och har ett eget driv. Du gillar att jobba både i team och på egen hand. Svenska i tal och skrift är ett krav. Välkommen in med din ansökan!