Ekonomi- och personalhandläggare

Arbetsbeskrivning

vid Institutionen för miljövetenskap och analytisk kemi. Sista ansökningsdag: 2019-05-16.

Institutionen för miljövetenskap och analytisk kemi (ACES) är en av de större institutionerna inom Naturvetenskapliga fakulteten. Institutionen består av fem enheter med drygt 200 anställda forskare, lärare, doktorander och teknisk/administrativ personal. Forskning och undervisning bedrivs inom miljökemi, ekotoxikologi, atmosfärsvetenskap, biogeokemi och analytisk kemi. Som medarbetare på ACES blir du en del av en dynamisk miljö med forskning av högsta klass och med stark internationell prägel.

Enheten för atmosfärsvetenskap söker nu en ekonomi- och personalhandläggare.

Arbetsuppgifter
I rollen som Ekonomi- och personalhandläggare kommer du arbeta med administration/handläggning av enhetens ekonomi i form av fakturahantering, leverantörs- och kundreskontra, bokslutsarbete, budget, interndebitering och fakturering. Vidare kommer du arbeta med handläggning av enhetens externa kontrakt, kontinuerlig uppföljning samt ekonomisk redovisning av externa projekt. Service och stöd till forskarna i ekonomiska frågor kommer också ingå i tjänsten.

Utöver detta kommer du arbeta med personaladministration och handläggning av personalärenden såsom löneadministration, semestrar, tjänstledigheter, arvoderingar, reseräkningar samt administration kring utländska forskare och doktorander där även kontakter med Migrationsverket och Skatteverket förekommer. Övriga allmänna arbetsuppgifter som förekommer i tjänsten är administration av enhetens verksamhet och stöd till enhetens ledning. I denna roll kommer du få möjlighet att arbeta brett inom ekonomi- och personalfrågor samt ha ett nära samarbete med institutionens övriga handläggare.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har en högskole- eller YH-utbildning inom ekonomi och minst ett års relevant arbetslivserfarenhet. Har du även studerat eller arbetat med personaladministration ser vi det som ett stort plus. Du har mycket god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift, både på svenska och engelska. Vidare har du grundläggande kunskaper i Officepaketet, främst Excel, samt kunskaper i något ekonomisystem, till exempel Raindance eller Agresso. Kunskaper om universitetets administrativa system Mercur, Primula, ReachMee samt erfarenhet av projektadministration och internationell/EU redovisning är meriterande.

Som person är du prestigelös, noggrann, kommunikativ, självständig samt har god förmåga att samarbeta. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet och servicekänsla.

Anställningsvillkor
Anställningen avser heltid och gäller tills vidare med sex månaders provanställning. Stockholms universitet tillämpar individuell lönesättning, ange därför gärna löneanspråk. Tillträde snarast.

Stockholms universitet strävar efter att vara en arbetsplats som är fri från diskriminering och ger lika möjligheter för alla.

Kontakt
Denna rekrytering sköts av Studentwork. Närmare information om anställningen lämnas av ansvarig rekryterare Matilda Höglind, tfn 072-253 92 53, matilda.hoglind@studentwork.com.

Fackliga företrädare
Ingrid Lander (Saco-S), tfn 0708-16 26 64, saco@saco.su.se, Alejandra Pizarro Carrasco (Fackförbundet ST/Lärarförbundet), tfn 08-16 34 89, alejandra@st.su.se, samt seko@seko.su.se (SEKO).

Ansökan
Du söker anställningen via Stockholms universitets rekryteringssystem. Du som sökande ansvarar för att ansökan är komplett i enlighet med annonsen och att den är universitetet tillhanda senast sista ansökningsdag.

Bifoga endast personligt brev och CV. Kopior på betyg och intyg tar du med vid en eventuell intervju.

Anvisningar för sökande finns på webbsidan: anvisningar – sökande.

Välkommen med din ansökan!


Stockholms universitet – forskning, utbildning och samverkan i den internationella frontlinjen.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Stockholms Universitet STOCKHOLM
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Månadslön
  • Heltid/ Ej specificerat
  • Publicerat: 26 april 2019

Liknande jobb


21 november 2024