Ekonomi- och projektadministratör

Arbetsbeskrivning

Lernia AB

Arbetsuppgifter
Tyréns är ett av Sveriges ledande konsultföretag inom samhällsbyggnad. Våra medarbetare skapar lösningar inom stadsbyggnad och infrastruktur för en hållbar samhällsutveckling.

I rollen som ekonomi- och projektadministratör kommer du att ansvara för ett affärsområde inom vilket du kommer att hantera all administration kring de pågående projekten.
Du kommer även att ansvara för vissa ekonomiuppgifter, som exempelvis kund- och leverantörsreskontra, inbetalning av fakturor samt resultatrapporter.

Andra uppgifter som kommer att ingå i rollen är kontroll och hantering av tidrapporter samt övrigt förekommande projektadministration.


Din bakgrund
Vi ser att du som söker är lägst gymnasieekonom och har mycket goda kunskaper i att arbeta med fakturahantering, upprättande av resultatrapporter samt balans- och resultaträkning.
Ett krav är att du har tidigare erfarenhet av att arbeta med Visma PX samt att du är en van datoranvändare.

Personliga egenskaper
För att trivas och passa i den här rollen är det viktigt att du har ett prestigelöst förhållningssätt och trivs bra i en varierad och serviceinriktad roll. Vi ser även att du är initiativtagande, strukturerad och duktig på att kommunicera och bygga relationer. Då rollen kommer att ställa stora krav på flexibilitet bör du ha lätt för att ställa om och motiveras av problemlösning.


Anställningsform/omfattning/tjänstgöringsort
Visstid/Heltid/Göteborg
Inledningsvis kommer du att vara anställd som konsult hos Lernia. För rätt person kommer det därefter att finnas goda möjligheter till anställning hos kund.

Tillträdesdag
Tillträde enligt överenskommelse.
Urval och intervjuer kommer att ske löpande. Ansökan sker via www.lernia.se

Information
Lernia Bemanning ser till din kompetens och därmed har ålders- och könsfördelning samt etnisk och kulturell bakgrund ingen betydelse i våra rekryteringsprocesser. Våra värderingar är Pålitlighet - Affärsmässighet - Vi är lika och unika, vilka genomsyrar vårt dagliga arbete. Personalen är vår viktigaste resurs och därför är det angeläget för oss att satsa på dig. Din anställning hos Lernia Bemanning omfattas av gällande kollektivavtal.

Lernia är vägen framåt
Lernia Bemanning stärker kundernas konkurrenskraft genom effektiva bemanningslösningar. Vi är ett auktoriserat bemanningsföretag som rekryterar och hyr ut personal i hela Sverige.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Lernia AB
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Publicerat: 19 december 2013

Postadress

Maskingatan 5, plan 6
GÖTEBORG, 41764

Liknande jobb


21 november 2024