OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om företaget
Skogsutveckling Syd AB förvaltar större skogsegendomar och utför skogliga konsulttjänster i södra Götaland. Bolaget förvaltar 46 000 hektar skogsmark i Sverige och 60 000 ha i Lettland åt totalt 60 uppdragsgivare. All produktion i form av avverkning, skogsvård, väg- och fastighetsunderhåll köps av olika samarbetspartners. Bolaget är ett helägt dotterbolag till Sydved. Huvudkontoret ligger i Åhus och antalet anställda är totalt 20 personer. Bolaget är stabilt, inte konjunkturkänsligt, och har verkat sedan 1994. Läs mer på www.susab.se
Vi söker nu en Ekonomi- och redovisningsansvarig och i denna rekrytering samarbetar vi med Wikan Personal.
Dina arbetsuppgifter
Som Ekonomi och redovisningsansvarig kommer du självständigt att ansvara för ekonomin i samt i ett antal av våra förvaltningsuppdrag. I rollen som Ekonomiansvarig kommer du att få en viktig roll i organisationen där du får det övergripande ansvaret att leda och utveckla ekonomiarbetet. Du kommer även att arbeta med andra administrativa arbetsuppgifter inom ekonomi och redovisning.
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer att vara:
- Löpande bokföring och redovisning
- Avstämningar
- Rapportering
- Upprättande av månads- och årsbokslut
- Upprättande av årsredovisning
- Upprättande av skoglig redovisning
- Fakturering
Din bakgrund/Dina egenskaper
Du som söker har tidigare arbetat i en liknande roll eller på en redovisningsbyrå och har minst fyra års erfarenhet. Vi ser gärna att du har en eftergymnasial utbildning inom aktuellt område. Har du även erfarenhet av skogsbruk/lantbruk är det meriterande. Du ska ha god datorvana och är van användare av Officeprogrammen och ekonomisystem. Vi använder oss av Microsoft Dynamics AX och ExFlow (scanning). Du uttrycker dig väl i tal och skrift på svenska och önskvärt även engelska.
Dina personliga egenskaper är viktiga för oss! Vi söker dig som är noggrann, ordningsam, prestigelös och flexibel. Du är van vid att ta eget ansvar, har lätt för att samarbeta och det är en självklarhet för dig att hålla deadlines. Du trivs med att stundtals ha hög arbetsbelastning och du har lätt för att ta dig an nya arbetsuppgifter. I rollen kommer du vara ”systemansvarig” för våra ekonomisystem.
Information och kontakt
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid hos SUSAB med tillträde snarast enligt överenskommelse.
Vi tillämpar löpande urval, så välkommen med din ansökan på www.wikan.se redan idag! Sista ansökningsdag är den 24 februari 2023.
För mer information eller frågor är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult Johanna Fondell på telefon 044 - 590 65 02.
Om Wikan Personal
Wikan Personal är ett auktoriserat och etablerat bemannings- och rekryteringsföretag. Med lokal förankring vill vi hjälpa företag och organisationer med kompetent och välmotiverad personal. Wikan har kontor på 15 orter i Sverige, omsätter ca 450 Msek och har omkring 1000 anställda. Läs mer på www.wikan.se
Kontaktpersoner på detta företaget
Marie Andersson
0381-480 951
Elof Jansson
044-590 65 04
Lars Berntsson
044-5906505
Dan Samuelsson
044-590 65 01
Stefan Johansson
0417-77 99 81
Petter Bengtsson
0417-77 99 83
Catharina Holgersson
0417-77 99 82
Stefan Johansson
0417-779981
Andreas Håkansson
044-590 65 07
Petter Bengtsson
0417-779983