OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vill du vara en nyckelspelare i ett statligt affärsverk som säkerställer en trygg och miljövänlig elöverföring? Då kan rollen som ekonomi- och redovisningsassistent vara din nästa utmaning. Här erbjuds spännande arbetsuppgifter, utvecklingsmöjligheter och en dedikerad konsultchef. Om du har erfarenhet inom ekonomi, fakturahantering och arbete inom offentlig sektor, samt är en initiativtagare med goda kommunikationsförmågor, kan du vara den vi söker!
OM TJÄNSTEN
Vi söker just nu för kunds räkning en ekonomi- och redovisningsassistent. Vår kund arbetar med och ansvarar för att elöverföringsystemet är säkert, miljöanpassat och kostnadseffektivt. I dagsläget är de cirka 700 medarbetare där de allra flesta arbetar på huvudkontoret i Sundbyberg.
I denna roll är ens huvudsakliga ansvarsområde att stötta ekonomer för underhållsekonomi med olika arbetsuppgifter. Ingen dag är den andra lik och för rätt person finns utvecklingsmöjligheter samt olika spännande arbetsuppgifter att ta sig an.
Arbetet innebär i huvudsak hantering av olika typer av fakturor (konteringar). Konsulten kommer att skapa kundfakturaunderlag, medverka vid månads-, kvartals- och årsbokslut t.ex. reserveringar, kontoavstämningar m.m. Konsulten kommer även att vara behjälplig i andra löpande ekonomiska arbetsuppgifter samt i viss mån olika ekonomiska utredningar.
Du erbjuds
- Ett långsiktigt uppdrag hos ett statligt affärsverk
- En dedikerad konsultchef som fungerar som coach och karriärstöd
För denna roll kommer även en säkerhetsprövning genomföras.
VI SÖKER DIG SOM
- Högskoleutbildning alt eftergymnasial utbildning eller femårig arbetslivserfarenhet på ekonomiavdelning med fakturahantering
- Minst fem års erfarenhet av att vara delaktig i månadsbokslut som ekonomiassistent/redovisningsekonom
- Minst fem års erfarenhet av fakturahantering i affärssystemet UBW/UNIT4 (Agresso).
- Minst två års erfarenhet att arbeta som ekonomiassistent/redovisningsassistent/ekonomihandläggare inom offentlig sektor.
- Har goda kunskaper i Excel
- Mycket god svenska och engelska i tal och skrift
Det är meriterande om du har
- Minst två års erfarenhet inom energibranschen
Kunskap kan erhållas genom utbildning, erfarenhet eller att vara självlärd.
För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- God samarbetsförmåga och initiativförmåga
- Flexibel och anpassningsbar efter arbetsbelastning
- Utåtriktad och tydlig i sin kommunikation
- Ödmjuk och ha lätt för att skapa förtroende
- Arbetar självständigt och målinriktat
- Lösningsorienterad
- Initiativtagande
- Nyfiken
Vår rekryteringsprocess
Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.
Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas.
Kontaktpersoner på detta företaget
Sara Frykedal
Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén
Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd
Konsultchef Catrin Laudon
Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon
Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231