Ekonomi och styrning söker ekonomiassistent till leverantörsreskontra

Ekonomi och styrning söker ekonomiassistent till leverantörsreskontra

Arbetsbeskrivning

Du vill något. Det vill vi med! Vi vill skapa värde och bidra till livskvalitet för våra invånare, företag, organisationer och besökare. Vi gör det genom att lyssna, hjälpas åt, testa, lära oss och sen testar vi igen. Här är allt möjligt för dig som vill skapa, förändra, vårda, bygga, vägleda, utvecklas och göra skillnad. För Helsingborg är staden för dig som vill något.Om arbetsplatsen
Avdelningen för ekonomi och styrning sitter på Järnvägsgatan 14 i centrala Helsingborg. I team ekonomiservice arbetar idag tolv personer som tillsammans ansvarar för stadens övergripande cash management, kund- och leverantörsreskontra, bankavtal och banktjänster, stiftelseadministration, backoffice till stadens finansavdelning samt löpande redovisning och uppföljning. Budget, prognos och bokslut är förstås centrala processer hos oss, så väl för den egna förvaltningen som för staden, liksom förvaltning och utveckling av system. Vi arbetar i ett stort antal olika IT-system som vårt ekonomisystem Unit4 ERP (Agresso), QlikSense, ReadsoftOnline samt Excel och övriga Officepaketet. Alla i vårt team arbetar med service på olika sätt – som kunskapsbank gentemot andra förvaltningars ekonomiavdelningar, som stöd till stadens leverantörer och kunder, eller som kontakt gentemot olika myndigheter och organisationer. Arbetsplatsen är dynamisk, med hög kompetens och gott om skratt.

Arbetsuppgifter
Vi söker nu en ekonomiassistent till team ekonomiservice. Arbetsuppgifterna innebär att du arbetar med leverantörsreskontra, elektronisk fakturahantering, betalfiler, betalningskontroller och en del redovisningsuppgifter. Vi har ett utvecklat digitalt flöde för leverantörsfakturor i vårt ekonomisystem. Tillsammans med en kollega är ni det naturliga navet för leverantörsfakturahanteringen. Ni är även förvaltningens superanvändare i systemen samt ansvarar för registervård och underhåll av leverantörsreskontran. Ni är också vårt interna stöd mot verksamhetens användare när det gäller leverantörsfakturor.

Arbetet innebär mycket kontakter med alla som är involverade i fakturahanteringen såsom; användare i organisationen, systemleverantörer, leverantörskontakter och kollegor på avdelningen.

Vi tar ett gemensamt ansvar för teamets uppgifter och utlovade leveranser. Utöver arbetsuppgifterna inom leverantörsreskontra så kan det förekomma andra arbetsuppgifter som exempelvis, kundreskontra, löpande redovisning, kassahantering, avstämningar med mera.

På avdelningen för ekonomi och styrning finns en bred kompetens inom redovisning, system och uppföljning vilket ger goda möjligheter för din personliga utveckling.

Kvalifikationer
Vi letar efter dig som har en YH-examen inom ekonomiområdet eller erfarenhet/utbildning som bedöms likvärdig, gärna med redovisnings- och IT-inriktning.

Du har erfarenhet av ekonomiarbete, du har god systemförståelse/systemvana och har goda kunskaper i Excel. Du tar eget ansvar och är med i utvecklingen av rutiner och processer. Jobbets karaktär kräver att du är strukturerad och välplanerad, levererar i tid och med kvalitet. Du har en bra förmåga att se det väsentliga och prioritera. Du har en god samarbetsförmåga, gillar att arbeta i team och är lösningsfokuserad.



Övrig information
Sista ansökningsdag:  2021-12-31. Urval och intervjuer sker löpande. 

Anställningsform: Tillsvidare

Omfattning: Heltid, 100%

Tillträdesdatum: Omgående, enligt överenskommelse

Antal tjänster: 1

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Helsingborgs stad använder vi rekryteringsverktyget ReachMee. Därför ber vi dig att skicka in din ansökan via ReachMee genom att klicka på ansökningslänken i annonsen. Du som söker jobb och har skyddade personuppgifter ska kontakta rekryterande chef i annonsen som kommer guida dig vidare för en säker ansökningsprocess. Du ska inte ansöka digitalt via ansökningslänken.

Fackliga företrädare
https://intranat.helsingborg.se/hr/samverkan-och-delaktighet/fackliga-foretradare/

Då vi inför denna rekrytering redan tagit ställning till de rekryteringskanaler vi önskar använda undanber vi oss vänligen men bestämt att bli kontaktade för ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Helsingborgs stad
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 6 december 2021
  • Ansök senast: 31 december 2021

Liknande jobb


21 november 2024