Ekonomi- och systemadministratör till uppdrag i City

Ekonomi- och systemadministratör till uppdrag i City

Arbetsbeskrivning

Har du ett intresse för projekt, ekonomi och system, och vill arbeta i en spännande roll med många kontaktytor? Då vill vi gärna låna en minut av dig till att läsa om denna spännande möjlighet!

SJR söker nu för kunds räkning en ekonomi- och systemadministratör, som kommer att ha en viktig roll i implementeringen av Microsoft Dynamics FO. Du kommer dels att säkerställa faktura- och ekonomiflödet inom leverantörsreskontran, men kommer även att arbeta med tidrapportering och annan personaladministration.

Din roll kommer bland annat att innefatta

- Kontering, kontroll och avstämningar i projekt samt underhåll av system för leverantörsreskontra och inköpssystem

- Hantera administration av tidrapporteringsverktyg WEBB-tid (intern - och externtimmar). Upplägg nya användare och licenshantering.

Säkerställa tidrapporteringprocessen följs inom organisationen och uppdatering av projektrapportering i ekonomisystem.

- Fakturering till kund samt förbereda verifikationer för vidarefakturering och fakturering.

- Hantering IT behörigheter

- Delaktig i månads- kvartals- och årsbokslut

- Övrig förekommande ad-hoc uppgifter

- Support till verksamheten avseende leverantörsfrågor, tidrapportering och projektkostnader

- Upprättande av nya projekt i affärssystem enligt kontrakt och budget

- Framtagning av underlag för fakturering. Uppdatering av faktureringsplaner

- Framtagning av underlag till projektrapportering

- Support till projektledning avseende underlag och frågor kring projektuppläggning

Du kommer att tillhöra ett team om 7 personer. Vår kund är verksam i bygg och anläggningsbranschen, och sitter i inbjudande lokaler i hjärtat av Stockholm. Det finns möjlighet att arbeta på distans del av veckan.

Detta är ett konsultuppdrag med start omgående och som pågår i 6 månader. För rätt person kan det därefter finnas möjlighet till överrekrytering till kunden.

Vem söker vi?
Vi tror att du som söker denna roll har erfarenhet av arbete med systemadministration, alternativt att du har flerårig erfarenhet av att arbeta som ekonomiassistent och har erfarenhet av arbete i Dynamics FO eller Medius. Du har en god förståelse för det ekonomiska flödet, och det är öbskvärt att du har en utbildning inom ekonomi eller närliggande.

Det är meriterande om du arbetat inom HR-administration eller som office manager, men detta är inget krav.

Centralt för denna roll är att du har ett stort intresse för att arbeta i system, att du är en förändringsbenägen och kommunikativ person samt att du har en god social förmåga och kan hantera många kontaktytor.

Du kommunicerar obehindrat på svenska och engelska.

Varmt välkommen med din ansökan!

Ansökan;
För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta Gustav Kendel. Vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut. Sista ansökningsdag är 2023-11-25.



Tänk på att din ansökan inte ska innehålla känsliga personuppgifter, såsom exempelvis uppgifter om hälsa, religiös eller filosofisk övertygelse, politiska åsikter eller facktillhörighet. I det fall den sökta tjänsten medför ekonomiskt ansvar kommer en kreditupplysning att genomföras avseende slutkandidaten.

Konsult hos SJR
Att arbeta som konsult hos SJR innebär att du blir en del av en dedikerad organisation med kompetens att ge dig perfekta förutsättningar att utvecklas både inom din yrkesroll och på ett personligt plan. Du får tillgång till vårt stora nätverk av intressanta företag och uppdragsgivare och därmed en unik möjlighet att ta din karriär till nästa steg.

Vi på SJR bryr oss om vår personal och tillsammans med oss får du en långsiktig partner som ger dig trygghet och stöd. Vi är lyhörda för dina behov och du kommer att ha en nära relation med din konsultchef som hjälper dig med dina utmaningar.

Om SJR
SJR in Sweden (SJR) är ett av Sveriges ledande och mest erfarna bolag inom rekrytering och konsultlösningar. Ända sedan starten 1993 har vi varit specialiserade inom såväl personlighetsbedömning som de områden vi rekryterar till, vilket ger oss en unik förmåga att utifrån högt ställda krav matcha rätt kompetens med rätt uppdragsgivare. Vi erbjuder specialistkompetens inom Finance, HR, Supply Chain och IT.

SJR är idag cirka 550 medarbetare med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Helsingborg och Uppsala. Koncernen består av moderbolaget Ogunsen AB med dotterbolagen SJR in Sweden AB och WES AB.



För information om hur vi behandlar kandidaters personuppgifter se vår Integritetspolicy (https://sjr.se/integritetspolicy/)

Kontaktpersoner på detta företaget

Tomas Vinnersten

Magnus Mellborg

Karin Fors
031-333 54 75
Liza Dahlin
0766-471620
Liina Fagerberg
031-750 33 91
Caroline Karlsson
031-333 54 71
Charlotte Jerleke

Magnus Mellborg
+46 766 47 16 18
Rebecca Dellborg
+46 70 471 59 02
Amanda Karlsson
031-333 54 88

Sammanfattning

  • Arbetsplats: SJR
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 6 november 2023
  • Ansök senast: 25 november 2023

Besöksadress

Kullagatan 8, Helsingborg
None

Postadress

Kullagatan 8
Helsingborg, 25220

Liknande jobb


20 december 2024

20 december 2024