Ekonomi-Support till marknadens modernaste fastighetssystem

Arbetsbeskrivning

Är du teknisk, serviceminded och har kompetens inom Ekonomi och/eller IT?

Vill du arbeta med support av affärssystem för fastighetsbranschen?

Nu söker vi på Hogia Fastighetssystem en ny medarbetare till vår support.

Om tjänsten 

I rollen som supportmedarbetare arbetar du i första hand med djupare felsökningar, avstämningar och bokningar för våra kunder med telefon, mejl och webbuppkoppling som dina främsta arbetsredskap. Vi arbetar kontinuerligt med utbildning, kompetensutveckling och tar hjälp av varandra inom bolaget såväl som av den breda kompetens som finns inom Hogia-gruppen. Vår service är en avgörande del i våra kunders upplevelse av Hogia som systemleverantör. Målet för vår supportorganisation är att utvecklas och bygga upp en expertis där kunden ska erbjudas en unik helhetslösning avseende support, utbildning, försäljning och konsultationer – med andra ord kommer det att finnas gott om möjlighet till kompetensutveckling för dig.

Det är ett givande och roligt arbete. Vi hoppas att just du tycker att det låter spännande och vill bli en viktig del i vårt team.

 

Dina ansvarsområden
- Besvara inkommande ärenden via telefon, mejl och webbuppkopplingar, samt hantera dessa i ärendehanteringssystem.
- Lotsa våra kunder rätt i användar- och systemrelaterade frågor och på ett pedagogiskt sätt hjälpa våra kunder använda Hogias affärssystem på bästa sätt. 
- Löpande hålla dig uppdaterad på nya funktioner i våra systemlösningar
- Ta dig an varierande arbetsuppgifter inom vårt samarbetsinriktade team. 

 
Vi söker dig
Vi söker dig som har en god bakgrund inom ekonomi, kan du HR/Lön är det också meriterande men inget krav. Du känner dig trygg i att arbeta i redovisning/ekonomisystem. Har du dessutom erfarenhet ifrån fastighetsbranschen är det mycket meriterande. Du tycker att det är spännande med teknik och att det verkar roligt att även lära dig våra branschspecifika system. Det är en stor fördel om du tidigare arbetat inom support och är van vid att bemöta kunder.

Du är engagerad i ditt arbete och drivs av att lösa problem, både enskilt och tillsammans med dina kollegor. För att trivas i rollen bör du vara kundfokuserad, lösningsorienterad samt vara duktig på att självständigt driva ärenden hela vägen in i mål. Eftersom du kommer att hjälpa våra kunder via telefon och mejl är det av stor vikt att du, på ett pedagogiskt sätt kan kommunicera på svenska både i tal och skrift. 

För att lyckas i den här rollen ser vi att du: 

- Har en relevant utbildning eller några års arbetslivserfarenhet inom ekonomi.
- Teknisk nyfikenhet och förståelse för det ekonomiska flödet.
- Erfarenhet av liknande supporttjänster 
- Kan kommunicera på svenska, både i tal och skrift. 
- Erfarenhet från fastighetsbranschen är meriterande men inget krav
- Trivs att arbeta med problemlösning och kundservice 

Hogia Fastighetssystem AB

Hogia Fastighetssystem AB ingår i Hogiagruppen och utvecklar, säljer och underhåller systemstöd för fastighetsbranschen. Vi tillhandahåller lösningar som kan göra vardagen enklare, mer effektiv och lönsam för både fastighetsägare och hyresgäster. Vi satsar stort på våra molnbaserade produkter och har som målsättning att bli den ledande helhetsleverantören på den svenska marknaden.

Vårt erbjudande

Med moderna verktyg, vass kompetens och långsiktighet i allt vi gör, bygger vi smarta lösningar som gör skillnad för många användare. För oss är det viktigt med hållbarhet oavsett om det gäller våra produkter, lokaler eller dig som medarbetare. Hos oss finns goda utvecklingsmöjligheter och balans mellan jobb och fritid. Vi satsar på hälsa och erbjuder flertalet träningsaktiviteter, fina förmåner och möjlighet att jobba hemifrån ett par dagar i veckan, om du har behov av det.

Vi arbetar med löpande urval vilket innebär att tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Välkommen in med din ansökan redan idag!

 

Om Hogia-gruppen


Hogia utvecklar, säljer och supportar programvaror och IT-system för företag som effektivt vill fokusera på sina verksamheter i stället för krånglig och tidsödande administration. Vi erbjuder allt från mindre löne- och bokföringsprogram för småföretagaren till kompletta, branschspecifika IT-lösningar och -system för exempelvis kollektivtrafik, åkerier, godsterminaler, revisionsbyråer och fastighetsbolag. I Hogiagruppen finns 30 operativa bolag, som vart och ett verkar inom ett väl definierat verksamhetsområde. Vår organisationsform bygger uttalat på småskalighet och entreprenörsanda. Företagskulturen skapar engagerade medarbetare. Tillsammans ger vi våra kunder de bästa tänkbara affärslösningarna. Hogia startade sin verksamhet 1980 i Stenungsund. I dag har den familjeägda koncernen kontor i Norden och Storbritannien och 650 medarbetare. Mer information om Hogia finns på https://www.hogia.se/.

Kontaktpersoner på detta företaget

Supportchef Claudia Lachonius
0303-725639
Jenny Cedervall, Rekryterare
0303-666 16

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Hogia Fastighetssystem AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 15 december 2023
  • Ansök senast: 15 januari 2024

Besöksadress

Hakenäs
Stenungsund

Postadress

None
Stenungsund, 44428

Liknande jobb


21 november 2024