Ekonomi + system = perfekta rollen för dig?

Arbetsbeskrivning

Visma Software är en del av Visma koncernen som är en ledande leverantör av affärskritisk programvara för ett mer effektivt och motståndskraftigt samhälle. Genom att förenkla och automatisera arbetet för företag och organisationer i alla storlekar förbättrar vi människors vardag. Koncernen utgörs av 13 600 fantastiska kollegor i över 200 bolag. Med över 1 100 000 privata och offentliga kunder i Norden, Benelux, Central- och Östeuropa och Latinamerika och en nettoomsättning på 1 741 miljoner euro 2020, är vi fast beslutna att göra morgondagen bättre än idag.

Kanske är du nyutexaminerad och vill kickstarta din karriär eller så kanske  du har hunnit arbetat ett par år inom redovisning och är redo för något nytt? Brinner du även för problemlösning och kundkontakt? Vi söker nu vår nästa kollega till en kundnära roll i Malmö.



Varför du ska söka rollen “Problemlösningen och kontakten med kunderna. Glädjen man får, uppskattningen när man hjälpt dem. Det är nog det bästa med mitt jobb. Och kunna hitta de där felen och lösa dem. Det är en yes-känsla. Det svåra är att läsa mellan raderna, att förstå vad det verkliga problemet är. Det är så mycket olika saker man möter varje dag och den här branschen utvecklas hela tiden. Man hinner aldrig tröttna.” - Marija, din framtida kollega?



Din framtida roll? Vi erbjuder en vardag som kombinerar problemlösning, kundkontakt, systemfrågor och ekonomi. Visma Control är ett marknadsledande system för verksamhetsstyrning och ekonomisk kontroll, byggt av ekonomer för ekonomer. Som Customer Success Advisor sitter du på expertkunskap om systemet och är våra kunders räddare i nöden. Du stöttar kunderna kring alltifrån behörighetsfrågor och felmeddelanden i systemet till frågor om funktioner, rapporter och kundavtal. Genom en kombination av teknisk förmåga och kunskaper om redovisning kommer du en bra bit på vägen, men i en snabbrörlig bransch som vår blir man aldrig fullärd. Som tur är kommer du alltid ha ett helt team av kompetenta kollegor att bolla med. 

Som kundernas kontaktpunkt får du även stor insyn i hur våra produkter kan utvecklas och bli ännu bättre. Det finns därför ett nära samarbete med vår utvecklingsavdelning. Med dina goda kunskaper om systemet blir du också ett naturligt bollplank och stöd internt mot dina kollegor på vår konsultavdelning. Som Customer Success Advisor spelar du alltså en central roll för hela apparaten runt produktlinjen Visma Control. 

 Läs gärna mer om Visma Control på vår hemsida: https://www.visma.se/ekonomisystem/ekonomisystem-i-molnet/



Arbetsuppgifter I ditt arbete med att ge kvalificerad support och utbildning för våra kunder ingår arbetsuppgifter såsom:

Utmanande problemlösning i att hantera supportärenden via telefon, mejl och chatt.


Arbeta för proaktiv support och kunskapsdelning genom att skapa stödmaterial för kunder och kollegor. 


Bidra till vidareutveckling av våra produkter genom att informera utvecklingsavdelningen om vanliga fel samt önskemål och synpunkter från kunder.


Vara med att testa nya versioner av programvaran i samarbete med utvecklingsavdelningen.


Hålla kurser för våra slutkunder.




Vad erbjuder vi dig? Som Customer Success Advisor får du möjlighet att arbeta med välrenommerade produkter och intressanta kunder från många olika branscher. Som en del av en stor teknologikoncern får du bästa möjliga stöd i form av ett välarbetat kvalitetssystem, ett internationellt nätverk på över 14 000 kollegor och många interna kompetensutvecklingsmöjligheter. För en driven person finns alla möjligheter att på sikt ta sig an fler tilläggsuppgifter utöver inkomna supportärenden. I en snabbrörlig bransch som vår är att utveckla vår personals kompetens en kärnfråga. Vårt bolag kännetecknas av stark framåtanda och entreprenörskap. Givetvis erbjuder vi konkurrenskraftiga villkor, kollektivavtal och fina förmåner.



Vilka kommer du arbeta med? Vi är idag ett team om sju Customer Success Advisors. Utöver vårt egna team har vi nära samarbete med utvecklingsavdelningen och konsultorganisationen runt produktlinjen Visma Control. Vår utvecklingsavdelning arbetar med att vidareutveckla våra produkter medan konsultorganisationen stöttar våra kunder med att komma igång med systemet och göra kundspecifika anpassningar. Det betyder att till dina kollegor hör en blandning av systemutvecklare och testingenjörer, Business Analyst, system- och teknikkonsulter, applikationskonsulter och projektledare. 



Vem söker vi? Vi söker dig som har en stark vilja att lära dig nya områden, och självständigt söka ny information när svaren inte finns tillgängliga. Du tar dig an vardagen med stort eget driv att ta dina arbetsuppgifter framåt. Samtidigt vill du vara en del av ett team där ni stöttar varandra och utbyter erfarenheter för att nå ännu längre. Du trivs som bäst när du får arbeta med utmanande problemlösning i kombination med relationsbyggande kundkontakt. Som person är du lyhörd, pedagogisk och konsultativ. 

Dessutom önskar vi att du:

Är utbildad ekonom eller systemvetare


Har kunskaper inom redovisning och ekonomiska termer


Har förståelse för SQL-databaser och operativsystem


Brinner för att maximera kundnöjdhet och driva merförsäljning


Hanterar svenska och engelska obehindrat i såväl tal som skrift



Tidigare erfarenhet av support och/eller praktiskt redovisningsarbete är meriterande men inget krav. Om du är nuvarande eller tidigare användare av Vismas produkter ser vi det som ett extra plus. 



Ansökan Du söker tjänsten genom att bifoga CV alternativt en länk till din LinkedIn-profil. I denna process tillämpar vi löpande urval och intervjuer, vänta därför inte med din ansökan. Vid frågor om rollen är du varmt välkommen att kontakta: Linda Sablic, Customer Success Manager, 070 725 5242 / linda.sablic@visma.com

Vi ser fram emot att höra från dig!

Läs mer om vårt Privacy Statement här: https://www.visma.com/privacy-statement/  



Om Visma / Din framtida arbetsplats Visma Software AB är ett mjukvarubolag inom den framgångsrika techkoncernen Visma. Vi är en ledande leverantör inom affärssystem till medelstora och stora företag i Sverige. Vårt uppdrag är att genom innovation göra ekonomihantering, verksamhetsuppföljning, e-handel och personaladministration både enklare och roligare. Allt för att våra kunder ska behöva lägga minimal tid på administration och mer tid på att utveckla sin core business. Vi är totalt cirka 200 anställda runt om i Sverige, Rumänien, Polen, Norge och Slovakien.

Kontaktpersoner på detta företaget

Johan Wirsén
+46 702052440
Michael Nygren
+46 72-451 38 04
Emma Blomberg
+46 703137164
Niclas Nässlander
+46 (0)10 141 27 00
Pontus Atterfors

Carina Boström

Lena Lambert

Linda Sablic
+46 707 25 52 42

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Visma Software AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 2 februari 2022
  • Ansök senast: 20 februari 2022

Besöksadress

Neptuniplan 9
None

Postadress

Neptuniplan 9
Malmö, 20311

Liknande jobb


5 november 2024

Customer Experience Coordinator

Customer Experience Coordinator

4 oktober 2024