OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vill du vara med på vår resa och jobba på ett snabbväxande och kreativt företag som tänker lite annorlunda än våra branschkollegor?
Vi erbjuder ett omväxlande arbete med stort utrymme för engagemang i ett framtidsinriktat företag med trevliga kollegor.
Håller du med om att en positiv attityd i vardagen skapar arbetsglädje samt att problem är till för att lösas så har du kommit helt rätt!
Intressanta Hus koncern består av fyra bolag. I rollen som ekonomi/administratör ansvarar du för ekonomiarbetet för alla bolagen i koncernen.
Arbetsuppgifterna innefattar bland annat:
Kund och leverantörsreskontra
Fakturering
Löpande redovisning
Bankkontoavstämning
In och utbetalningar
Bokföring, vinstavräkning.
Deklarationer till skatteverket
Löner
Körjournaler
Försäkringsärenden
Kvittoredovisning
Rapportering till myndigheter
Kvalifikationer
Tidigare erfarenhet av ekonomiuppgifter och därmed har erfarenhet av leverantörs och kundreskontra. Ett krav är att du är självgående i bokföring samt kunna flödet i ekonomi.
God systemvana är ett krav, då företaget arbetar i Excel och Fortnox så är dokumenterad erfarenhet av arbete i dessa system meriterande.
Personliga egenskaper
Vidare ser vi att du har en god samarbetsförmåga är ansvarsfull och engagerad samt tycker om att stötta dina kollegor. Du tar dig an arbetsuppgifter på ett noggrant, effektivt och strukturerat sätt och ser lösningar och löser eventuella problem. Du har förmågan att prioritera och strukturera ditt arbete och trivs med tempo och är van att ”hålla många bollar i luften”. Då tjänsten till viss del innehåller kundkontakt ser vi gärna att du är flexibel och serviceminded.
Övrig information
Tjänstgöringsgrad: Heltid
Start: 2020-11-01
Omfattning: Vikariat (ca 14 månader)
Placering: Västerås