OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi söker nu en ekonomi/administrativ assistent för Sistec AB löpande ekonomihantering samt att hjälpa våra internationella kunder!
Sistec hjälper dagligen företagare från stora delar av världen med att driva sin verksamhet här i Sverige. Ekonomi, redovisning och kontakter med olika myndigheter är viktiga delar för att företag ska kunna göra rätt för sig när det kommer till Sverige för arbete.
Våra kunder finns inom flera olika branscher och uppdragen mot dem kan variera i storlek.
Som ekonomi/administrativ assistent sköts arbetet huvudsakligen från huvudkontoret i Solna, Stockholm. Du kommer att vara en del av Sistecs hela verksamhet samt hjälpa många kunder från olika delar i världen med varierande frågeställningar - vilket gör arbetet både roligt och omväxlande!
Vi söker dig som relevant utbildning för tjänsten och som har arbetat med redovisning tidigare. För att lyckas i rollen är det viktigt att du är en driven person som har viljan och målet att utvecklas personligen och tillsammans med Sistec.
Vi söker någon som är stresstålig, strukturerad och fokuserad på uppgiften. Du bör ha vanan att arbeta i en föränderlig miljö med högt tempo. Du ska kunna arbeta självständigt samt har en god samarbetsförmåga och sprider engagemang på arbetsplatsen.
Övriga språkkunskaper än svenska och engelska är meriterande.
För mer information om oss, titta gärna in på vår hemsida (www.sistec.se).