Ekonomiadministrativ assistent med utvecklingsmöjligheter

Ekonomiadministrativ assistent med utvecklingsmöjligheter

Arbetsbeskrivning

Enheten för samordning och stöd, Socialdepartementet

Vill du bidra med ekonomiadministrativt stöd i en omväxlande roll på Socialdepartementet? Är du strukturerad och serviceinriktad med kvalificerad ekonomiadministrativ erfarenhet? Då kan du vara den vi söker och vi erbjuder ett stimulerande arbete i en händelserik arbetsmiljö.

Din arbetsdag. Sveriges morgondag.
Enheten för samordning och stöd svarar för och bidrar till samordning av departementets budget- och analysarbete, myndighets- och verksamhetsstyrning, forskningsfrågor m.m. Vidare ger enheten stöd till departementsledningen. Som ekonomiadministrativ assistant på enheten ansvarar du för fakturagranskning, hantering av reseräkningar och egna utlägg samt uppföljning av löner och för att göra omföringar. Du kommer också att ansvara för utlämnandeärenden som innebär uttag ur ekonomisystemet. Du arbetar tillsammans med enhetens controller med departementets, enheternas och utredningarnas budget samt ansvarar för en enhets utredningar. Du bistår departementets ledning, enheter och utredningar i ekonomiadministrativa frågor, samt ingår i den departementsgemensamma gruppen av assistenter.

Läs mer om vår verksamhet på www.regeringen.se.

Din bakgrund
Du har en avslutad gymnasieutbildning, företrädelsevis inom ekonomiområdet och du har erfarenhet av kvalificerat ekonomiadministrativt arbete, exempelvis som ekonomiassistent eller ekonomihandläggare i statlig myndighet. Om du har erfarenhet från ekonomiadministrativa uppgifter inom Regeringskansliet är det meriterande. För tjänsten behöver du ha kunskaper om något vanligt förekommande ekonomisystem samt kunskap om ekonomiadministrativa regelverk, t.ex. om förmånsbeskattning och representation. Det är meriterande med kunskaper om ekonomisystemet Agresso BW samt fakturahanteringssystemet Proceedo. Du är en van användare av word, excel och powerpoint. Kunskaper i Sharepoint, Outlook, kalenderhantering och digitala möten via Skype är meriterande. Du behöver vidare ha mycket goda kunskaper i svenska i tal och skrift och goda kunskaper i engelska. 

Dina egenskaper
Som person har du en god samarbetsförmåga, lyssnar och kommunicerar på ett konstruktivt sätt. Du är serviceinriktad där du på ett lugnt och tillmötesgående sätt visar intresse och förmåga att hjälpa och leverera lösningar. Du tar ansvar för dina uppgifter, är strukturerad och kan planera, organisera och prioritera på ett effektivt sätt. Du är lugn och stabil även i stressade och pressade situationer. Du är utvecklingsinriktad och ser möjligheter och är trygg i förändringar.

Övrigt
Anställningen inleds med sex månaders provanställning. En säkerhetsprövning kommer att genomföras innan beslut om anställning fattas. Arbetsuppgifterna kan tillfälligtvis innebära behov av tillgänglighet utanför arbetstid. 

Är du intresserad?
Vill du veta mer om jobbet och vad vi erbjuder, kontakta Erica Wass som är enhetschef och administrativ chef, på 08-405 57 03. Har du frågor om rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta HR-handläggare Annika Paulsson på 08-405 36 79. Fackliga kontaktpersoner är Pia Fagerström för Saco och Kristoffer Lundberg för ST. Du når dem via Regeringskansliets växel, 08-405 10 00. Vi tar gärna emot samtal från dig som är intresserad av jobbet men vi tackar nej till dig som säljer annonser och rekryteringstjänster.

Välkommen att registrera din ansökan i vårt rekryteringsverktyg senast den 12 januari 2024.

 

Regeringskansliets uppdrag är att stödja regeringen i dess arbete med att styra Sverige och förverkliga sin politik. Här arbetar 4 800 personer, varav 600 utomlands. Regeringskansliet välkomnar sökande med olika bakgrund och erfarenheter. Vi ser jämställdhet och mångfald som en styrka och tillgång och vi arbetar aktivt för att vara en arbetsplats fri från diskriminering. Socialdepartementet, som är ett av tio departement, ansvarar för frågor som rör samhällets välfärd. De handlar bl.a. om folkhälsa och sjukvård, socialtjänst inklusive äldreomsorg, omsorg om och rättigheter för personer med funktionsnedsättning, sjuk- och föräldraförsäkring, pensioner och premiepensionssystemet samt idrott, civilsamhället, ungdomspolitik, begravningsfrågor och trossamfund.

Kontaktpersoner på detta företaget

Tomas  Engholm, Enhetschef
08-405 49 32
Bengt Gunnar Herrström, Saco
08-405 54 82
Per Anders Widell, ST
08-405 24 79
Ulrica  Gradin, Enhetschef
08-405 27 33
Annika Elmgart, Bitr. Enhetschef
08-405 2511
Bonde Svedberg, Personalhandläggare
08-405 45 60
Anita Engvoll, ST-RK
08-405 10 00
Carl van Duin, OF
08-405 10 00
Thomas Eneström, Saco-Fö
08-405 3967
Eva Corp, Kommunikationschef
08-405 50 35

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Regeringskansliet
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 21 december 2023
  • Ansök senast: 12 januari 2024

Besöksadress

Jakobsgatan 24
None

Postadress

None
Stockholm, 10333

Liknande jobb


21 november 2024